چگونه افکار منفی را از خود دور کنیم؟

AعاطفهGHAROOOON ما نسبت بوسیله یک موقعیت، معمولا از حس ما از آن موقعیت نشئت محزون است. این درک اغلب درست است، اما مصون از اشتباه ازاله. برای مثال، ما گاهی‌اوقات بیش از حد به خودمان باطراوت می‌گیریم یا درباره‌ی موجب های دیگران، قضاوت‌های عجولانه و اشتباهی می‌کنیم که می‌تواند مشکل‌ساز باشد و فرح را از ما بگیرد،‌ همچنین امکان پذیر است ما را بوسیله سمتی هدایت کند که غیرمنصفانه با دیگران برخورد کنیم. اما چگونه افکار منفی را از خویشتن دور کنیم؟ آگاهی از افکار، تفکر منطقی و مثبت اندیشی ابزارهای ساده‌ای هستند که می‌توانیم بوسیله کمک آنها از این رفتارها اجتناب کنیم. برای آشنایی بیشتر با موضوع آگاهی افکار تا انتهای این یادداشت همراه ما باشید.

حتما بخوانید:چگونه منطقی تفکر کنیم؛ ۱۴ نکته کاربردی برای اینکه بتوانیم رویه فکرمان را تغییر دهیمچطور بوسیله یک متفکر انتقادی تبدیل شویم؟تفکر کنایه ای چیست و چه کاربردی در ایده‌پردازی دارد؟

تحسین استرس به نقل از ریچارد اِس. لازاروس (Richard S. S) Lazarus چنین: «است استرس زمانی ایجاد می‌شود که بی نظیر فکر می‌کند تقاضاهایی که از او می‌شود، فراتر از وزن توانایی‌های محدودیت و اجتماعیِ ارائه‌شدنی از سوی او».

است فرد درون جریانِ دچار شدن بوسیله استرس، دو قضاوت بنیانی: می‌کند نخست، باید به واسطه‌ی آن موقعیت، عاطفه خطر کرده. باشد داخل این حالت، باید کافی بودنِ توانایی‌ها و منابعش را برای مقابله با خطرِ احساس‌شده ارزیابی.

بزند میزان استرس بی مانند به دو عامل بستگی: دارد صدمه‌‌ای که احتمال می‌دهد از موقعیت مفروض به او مسبوق شود و منابعش بخاطر رویارویی با آن.

موقعیت تو این شرایط، حساسیت موقعیت حیاتی است، (زیرا که به لحاظ) فنی موقعیت‌ها به‌خودیِ‌خود استرس‌زا نیستند، بلکه تعبیر کردن ما از موقعیت‌، تعیین‌کننده‌ی میزان استرس. ماست کاملا هویدا است که گاهی‌اوقات چیزهایی که درباره‌ یک موقعیت بوسیله خودمان می‌گوییم، درست. هستند برخی از موقعیت‌ها ممکن است واقعا خطرناک باشند و بخاطر ما به شمارش فیزیکی، مدنی خواه حرفه‌ای تهدیدآمیز. باشند تو این موقعیت‌ها، استرس و احساسات بخشی «از جهیز اولیه‌ی» هشدار هستند که ما را متوجه خطرِ نهفته در این موقعیت‌ها.

می‌کنند با وجود این، بسیار اتفاق می‌افتد که ما با خودمان متجاوز از حد خشن و ناعادلانه برخورد می‌کنیم؛ به حدی که هرگز نمی‌توانیم با دوستان یا اعضای تیم. باشیم این مسئله، بوسیله همراهِ افکار سلبی دیگر، می‌تواند موجب بروز غم و استرس شدید شود و به‌شدت اعتماد به وقت ما را تضعیف. نرم غلبه بر افکار

منفی. ۱ آگاهی از

افکار شما زمانی که از آینده بترسید، خودتان را کوچک بشمارید، به‌خاطر خطاها از خودتان انتقاد کنید، بوسیله توانایی‌هایتان وسواس کنید یا غبطه شکست داشته باشید، منفی تفکر. می‌کنید خیال منفی به اعتمادبه‌نفس شما صدمه می‌زند، عملکرد شما را تضعیف و مهارت‌های ذهنی شما را فلج.

می‌کند بغرنج واقعی این است که افکار منفی به ادراک ما رخنه می‌کنند، بوسیله آن‌ها آسیب‌ می‌زنند و بدون این‌که ما بیدار شویم از ذهن بیرون. می‌شوند از آنجا که ما افکار منفی را به چالش نمی‌کشیم، نادرست بودن آنها دور از ذهن. نیست با این حال، چنانچه آنها را به چالش بکشید، از معلول مخرب‌شان جلوگیری.

می‌کنید آگاهی از افکار فرایندی است که به‌واسطه‌ آن، افکارتان را بررسی می‌کنید و از چیزهایی که به ذهن‌تان خطور می‌کنند، آگاه.

می‌شوید یک گونه برای کسبِ آگاهی بیشتر از افکارتان این است که طی اندیشه کردن بوسیله موقعیتی استرس‌زا، بوسیله جریان سیال حافظه خویشتن توجه. کنید هیچ فکری را سرکوب نکنید؛ بلکه بگذارید آن پندار به ذهن‌تان خطور درنگ و در صورت امکان، روی برگه‌ای.

بنویسید راهکار دیگر، نگاشتن استرس داخل یک دفتر خاطرات استرس. است روند کار به این قیافه است که شما برای یک یا دو هفته، تمام اتفاقات ناخوشایندی را که منجر به استرس شما شده‌اند، یادداشت. می‌کنید این فرایند افکار منفی، نگرانی‌ها و همچنین خاطرات و موقعیت‌های خاله و ناخوشایندی را که شما آنها را سلبی قلمداد می‌کنید، محتوی.

می‌شود پس از ثبت افکار منفی‌تان بخاطر مدت‌زمان منطقی، به‌سرعت شاهد الگوهایی درون تفکرات سلبی خویشتن خواهید. حیات در پایان این دوره، وقتی دفتر ثبت استرس خویشتن را تفریق می‌کنید، باید قادر بوسیله تشخیص رایج‌ترین و مخرب‌ترین افکارتان. باشید این افکار را داخل اولویت راحتی دهید تا بوسیله آنها جستجو.

کنید آگاهی از افکار، نخستین گام در فرایند مدیریت افکار منفی است، زیرا شما تنها زمانی می‌توانید افکارتان را مدیریت کنید که از وجود آنها آگاه. باشید. ۲ خیال

منطقی گام بعدی در پرداختن بوسیله افکار منفی، بوسیله چالش کشیدن آن افکار منفی است که با استعمال از تکنیک آگاهی از افکار، آنها را شناسایی. کرده‌اید به هر فکری که درون دکه ثبت کرده‌اید، بیندیشید و آن را به طور منطقی بوسیله چالش. بکشید از خودتان بپرسید که آیا این فکر حساب دان است و آیا در برابر موشکافی منصفانه تاب مقاومت

دارد؟ به نشانی مثال، شاید با تحلیل دفتر ثبت استرس خود، مخبر شوید که تو این مدت، اغلب، افکار منفی دون را در قانون: داشته‌اید احساس بی‌کفایتی؛ نگرانی از خوب نبودنِ عملکردِ کاری‌تان‌؛ نگرانی از بی‌نتیجه بودن تلاش‌ها به واسطه‌ی خارج بودن مسائل از کنترل‌تان؛ نگرانی از واکنش دیگران نسبت به.

کارتان برای ابتدا می‌توانید با روش‌های زیر، این افکار منفی را به چالش: بکشید احساس

بی‌کفایتی آیا شما برای ایفا فقره مورد نظری که ناراحت آن هستید، آموزش دیده‌اید؟ آیا شما بخاطر ادا این کار، تجربه و منابع لازم را دارید؟ آیا برای انجام این کار، به‌خوبی برنامه‌ریزی و تمرین کرده‌اید؟ چنانچه جواب شما بوسیله این سؤالات مثبت است، پس هر کار کننده را که بوسیله محاسبه منطقی لازم بوده، ارتکاب. داده‌اید اما اگر همچنان سراسیمه باشید، احتمالا برای ارتکاب این کار، استانداردهایی را برای خودتان گلچین کرده‌اید که دست‌یافتنی. نیستند نگرانی از

عملکرد آیا شما آموزش‌هایی را که محدودیت منطقی برای انجامِ خوبِ یک کار لازم می‌داند، دیده‌اید؟ آیا به‌درستی برنامه ریزی کرده‌اید؟ آیا اطلاعات و منابع لازم را تو جوانمردی دارید؟ آیا زمان کافی برای ارتکاب این کار را دارید و تیم پشتیبانی‌تان را به‌درستی راهنمایی کرده‌اید؟ آیا کاملا آماده شده‌اید؟ چنانچه این‌طور نباشد، باید فورا این آمادگی‌ها را پیدا. کنید چنانچه این آمادگی‌ها را دارید، پس برای ارائه‌ی بهترین عملکرد، شرایط خوبی. دارید نگرانی از مسائل خارج از

کنترل آیا شما طرح‌های احتیاطی مناسب را ایفا کرده‌اید؟ آیا طولانی ریسک‌ها و احتمالاتِ ممکن را به‌درستی بررسی و آنها را مدیریت کرده‌اید؟ چنانچه چنین است، پس بخاطر رسیدگی به مشکلات بالقوه، آمادگی لازم را. دارید نگرانی از واکنش‌های

دیگران اگر آمادگی‌های لازم را دارید و کامل تلاش خود را می‌کنید، پس این کامل چیزی است که باید. بدانید اگر به‌طور منطقی نهایت تلاش‌تان را می‌کنید و تمرکز خود روی نیازهای مخاطبان است، پس تامین باشید کسانی که منصف باشند، خاصیت خوبی علامت خواهند. داد چنانچه بی آرامی منصف نباشند، این خارج از کنترل شما. است

نکته این غلط را نکنید که از یک اتفاق، نتیجه‌ی کلی. بگیرید به‌عنوان مثال، چنانچه درون نگرش کار، اشتباهی از شما سر زده است، این به آن معنا نیست که شما کارتان را خوب ارتکاب.

نمی‌دهید به همین ترتیب، حتما اتفاقاتی را که از نظرتان استرس‌زا هستند، به‌دقت بررسی. کنید چون مسئولیت‌های جدید از نظرتان استرس‌زا هستند، دلیل نمی‌شود ابد درون آینده هم استرس‌زا.

باشند اغلب، بهینه امر این است که کنار نظرات غیرمنصفانه فائق. شوید واکنش حساب دان خود را به هر یک از افکار منفی‌ داخل ستون افکار حساب دان تو برگه‌. بنویسید

نکته اگر نگاه بی‌طرفانه به افکار منفی‌تان، کار سختی است، تصور کنید نیکوترین دوست یا مربی خودتان. هستید به فهرست افکار سلبی خود نگاه. کنید تصور کنید این فهرست را فردی نوشته که شما بی‌طرفانه نصیحتش می‌کردید و به اینکه چگونه این افکار را به‌چالش بکشید، فکر.

کنید وقتی این افکار منفی را به‌طور منطقی بوسیله چالش بکشید، باید سریعا بتوانید نمره دهید که آیا این افکار اشتباه هستند خواه نکاتی داخل آنها نهفته. است وقتی دانا نکته‌ نهفته داخل آنها شدید، اقدامات لازم را تو مورد آنها انجام. دهید در این موارد، فکر کردن منفی به شما یک هشدار مقدماتی داده است که باید به آن عمل. کنید مثبت‌اندیشی و جست‌وجوی

فرصت‌ها در جایی که شما برای به چالش کشیدن افکار منفی نادرست، از اندیشه منطقی بهره می‌گیرید، بهتر است درون واکنش به آن افکار سلبی نادرست از افکار و باورهای مثبت استفاده. کنید بهتر است به موقعیت نگاه کنید و ببینید که آیا این موقعیت، فرصتی بوسیله شما ارائه می‌کند یا.

نه عقیده مثبت بوسیله ایجاد اعتماد‌ به لمحه کمک. می‌کند با مبنا قرار اعطا کردن ارزیابی‌های روشن و قانون دان از حقایق به‌دست‌آمده از تفکر منطقی برای ایجاد باور مثبت، می‌توانید صدمه‌ای را که تفکر سلبی به اعتماد‌به‌نفس شما مخبر کرده است، جبران.

کنید باور مثبت شما داخل صورتی پرعضله خواهد بود که دقیق باشد، بوسیله زمان حال اظهار شود و محتوایِ احساسیِ پرعضله داشته.

باشد باور مثبت امکان پذیر است بوسیله اشکال مادون اندیشه سلبی شما را تغییر: دهد احساس

«بی‌کفایتی من بخاطر این کار به‌خوبی آموزش. دیده‌ام من صاحب تجربه، اسباب و توانایی‌های لازم بخاطر ارتکاب این کار. هستم من به تمام مسائلِ احتمالی به‌دقت فکر کرده‌ام و آمادگی رویارویی با آنها را. دارم من می‌توانم کارم را به‌خوبی ادا». بدهم نگرانی از

«عملکرد من برای این کار بوسیله خوبی تحقیق و برنامه‌ریزی کرده‌ام و کاملا بغرنج را درک. می‌کنم من برای عمل این کار، زمان، منابع و پشتیبانی لازم را. دارم غلام برای یک سخنرانی عالی، آمادگیِ کامل را». دارم نگرانی از مسائل خارج از

«کنترل ما بوسیله کامل مواردی که ممکن است به طور منطقی پیش بیایند، فکر کرده‌ایم و برای چگونگی تلاقی با تمام اتفاقات احتمالی، برنامه‌ریزی. کرده‌ایم همگی داخل صورت لزوم، آماده‌ کمک‌رسانی. هستند ما آمادگی کامل داریم تا به صورتی انعطاف‌پذیر و مؤثر به حوادث غیرعادی واکنش مدال». بدهیم نگرانی از واکنش‌های

«دیگران من به‌خوبی آمادگی دارم و نهایت تلاشم را. می‌کنم آدم‌های عادل تلاش من را عفیف خواهند. شمرد من به نظرات غیرمنصفانه به یک شیوه‌‌‌ای حرفه‌ای تاثیر نشان خواهم».

عدالت در صورت لزوم، این باورهای مثبت را روی برگه مطلب کنید تا به‌موقع آنها را بوسیله خودتان یادآوری.

کنید کمی از مزیت مثبت‌اندیشی، غیر از این که بوسیله شما اجازه‌ی شکل‌ اعطا کردن به باورهای مفید را می‌دهد، این است که چشم شما را به روی فرصت‌هایی باز می‌کند که ممکن است در یک موضع وجود داشته. باشند در مثال‌های بالا، غلبه‌ موفقیت‌آمیز به خشکی امدن این موقعیت‌ها، باعث بوسیله حیات آمدن فرصت‌هایی خواهد. شد شما مهارت‌های جدیدی را کسب می‌کنید، بوسیله شما به عنوان فردی نگاه می‌کنند که از پسِ چالش‌های پر اب برمی‌آید و شاید فرصت‌های طرز کار جدیدی برای شما مهیا.

شود حتما برای شناسایی این فرصت‌ها بردباری به نفقه دهید و به نشانی بخشی از مثبت‌اندیشی‌تان، روی آنها تمرکز. کنید

نکته در گذشته، مردم تقریبا بدون هیچگاه ملاحظه‌ای از مثبت‌اندیشی طرفداری می‌کردند؛ گویی مثبت‌اندیشی، راه‌حل همه‌ مسائل. بود تو صورتی که باید از مثبت‌اندیشی با عقل سلیم استعمال. کرد نخست، به صورت منطقی غرض بگیرید که با باطراوت کوشی بوسیله چه اهدافی خواهید رسید و سپس از مثبت‌اندیشی به نشانی پشتیبانِ پیوستن بوسیله اهداف استعمال. کنید درون ادامه: بخوانید علت افکار منفی چیست و چگونه می‌توان آنها را متوقف