از قوانین آپارتمان نشینی و قضیه مدیریت ساختمان چه می دانیم؟

درباره حقوق و قوانین آپارتمان نشینی چه می دانید؟ چقدر بوسیله این حقوق پایبند هستید؟ سند اجرایی این قوانین چیست؟ نادیده قبض قوانین آپارتمان نشینی منجر بوسیله ابراز چه مشکلاتی می شود؟ درون این مطلب، ما بوسیله تمامی این سؤالات پاسخ داده ایم تا اطلاعات کاملی را برای آشنایی با قوانین آپارتمان نشینی و همسایه داری گردآوری کنیم. علاوه بر این بر روند مدیریت ساختمان و وظایف مدیر ساختمان نیز مروری داشته ایم که دانستن آنها می تواند برای مدیر و دیگر ساکنین ساختمان کارگر باشد. با ما همراه باشید. حتما بخوانید:کدام طبقه آپارتمان بهتر است؟چگونه فرهنگ آپارتمان نشینی را ایجاد و احترام گذاردن کنیم؟چگونه با دیگران ربط معتمد کنیم؛ آشنایی با ۱۱ نکته واقعا کاربردی

بیایید اندکی خاطره بازی کنیم و به روزهایی برگردیم که در خانه های ویلایی یک خواه دو طبقه زندگی می کردیم. در پیاده شدن هزارویک موضوعِ جالب و تکرارنشدنی که زمان حال در حافظه مان نقش می بندد، حال وهوای ساختمانی های قدیمی داخل خیابان کوچک و پس کوچه هایی که سال ها محله مان بود و بوسیله آن دلبستگی اندیشه خاصی داشتیم همچنین یکی از خاطراتی است که شاید تا اینکه تداعی آن برای نوزاد های دهه ۷۰ بوسیله بعد اندوه سخت باشد؛ البته طبیعی است از طرف تو سال های گذشته با گسترش شهرنشينی و رشد جمعيت، لباس و تمثال مسكن دستخوش تغيير و تحول بسياری شده و ساختمانی های یک و ۲ طبقه جای خود را به کمیسیون های بناء داده اند.

با تغییر ساختار شهرنشینی، بسیاری از واژه ها از عموم «همسایه» به فراموشی ودیعه شده و یا تغییر کرده است. این روزها افراد با زندگی در آپارتمان و تردد با آسانسور در داخل ساختمان و استفاده از خودرو، ربط شان تا اینکه در قطع یک ملاقات کوتاه که به سلامی ختم شود، نیز محدود شده و دیگر کمتر کسی همسایه اش را تو داخل یا خارج ساختمان می شناسد، اما هیچگاه کدام از این ها موجب نادیده شهود حق همسایه خواه همان آیین همسایه داری نمی شود. ۵ گام مهم بخاطر رعایت قوانین آپارتمان نشینی و حقوق همسایه داری

با قبول ابهت موضوع همسایه داری به این حاصل می رسیم که با ۵ گام مهم می توان قوانین آپارتمان نشینی را اجرا کرد و حقوق همسایه را تمام و کمال به مکان آورد. گام اول: ناظر پهلو اعمال خود باشیم

شما تنها کسی هستید که می توانید صداهای درون منزل تان را کنترل و مدیریت کنید. شايد ديگران یار نداشته باشند، آهنگ های انتخابی شما را گوش كنند يا صدای پروگرام تلويزيونی موردعلاقه شما را بشنوند. پس شما بوسیله نشانی یک شهروند منضبط و سرپرست حقوق همسايگی این قبیل صداها را کنترل کنید.
طی عدول کردن مهمان ها، سنت خداحافظی را با صدای آرام خیس و تو منزل برگزار كنيد. چون مقدور است همسایه بالایی یا پایینی مهمان نداشته باشد و طبق روال معمول داخل این زمانه تو حال مطالعه یا صبر یا… باشد.
چنانچه فرزندان تان هنوز بوسیله سنی نرسيد ه اند كه از اتیکت آپارتمان نشينی سر در بياورند، شما به آنها تذكر بدهيد كه آپارتمان زمين فوتبال و رينگ بوكس و… نيست.
از همه مهم تر در استعمال کارمایه كمی صرفه جويی كنيد، چراكه بخار استفاده بيش ازحد آب و برق و گاز در عارض تعریف کنتور مصرفی مشترک در چشم همه همسايه ها می رود. قدم دوم: مشاعات را به غیر واگذار نکنیم

پارکینگ، انباری و حیاط به نوعی از جمله مشاعات بناء هستند که هیچ یک از اهالی ساختمانی نمی توانند بوسیله رخساره تکی برای آنها تصمیم بگیرند. چنانچه ساکنان واحدها وسایل اضافه برای انباری و یا مایه نقلیه برای پارک کردن در پارکینگ نداشته باشند، براساس قانون رخصت ندارند انباری و یا پارکینگ را به شخصی که ساکن آن ساختمان نیست، اجاره بدهند. این کار جهت ورود و در رو افراد غریب به داخل بناء می شود و موجب نارضایتی همسایه ها می شود. حتی در مواردی غم دیده شده که یکی از مالکان به فردی غیر از اهالی ساختمانی اجازه داده که ابزار کار یا هر وسیله دیگری را کنار حیاط بوسیله امانت بگذارد که این بی آرامی مغایر با حقوق همسایه داری است. البته ناگفته نماند که هر ارباب می تواند انباری یا پارکینگ خودش را در جوانمردی یکی از اهالی مسکن بگذارد و طبق قانون ممانعتی ندارد. گام سوم: تو حفظ کردن زنهار ساختمان کوشا باشیم

تصرف اطمینان از بسته بودن داخل ورودی ساختمان و پارکینگ یکی از اولیه کارهای هر شخص در راستای حفظ امان ساختمان است. البته امروزه با افزایش تعداد واحدهای موجود تو هر ساختمان، انتصاب دوربین مداربسته بخاطر کنترل ورود و در رو افراد و مشاهده موارد مشکوک امری اجتناب ناپذیر است. این دوربین ها بوسیله روش ای تنظیم می شوند که علاوه بر مدیر ساختمان، ساکنان همگی واحدها از طریق دسترسی به تنظیمات آنتن مرکزی می توانند حمایت خانه را از پنجره دوربین ها کنترل کنند. با پرداخت تسهیم خویشتن برای نصب دوربین مداربسته می توانیم داخل حفظ کنف بناء سهیم شویم. گام چهارم: رفاه حال ساکنان طبقه مقدمه و دوم را نادیده نگیریم

ساکنان واحدهای طبقه اول و دوم محفل های مسکونی معمولا بیش از سایرین از سروصدای همسایه ها گلایه دارند. سروصدای پمپ آب بخاطر رساندن آب به واحدهای بالایی ساختمان، بازی کردن خردسال ها در حیاط آن حزن در زمان استراحت، بوق زدن در پارکینگ، روشن گذاشتن وسیله نقلیه بخاطر مدت طولانی در پارکینگ که سبب ایجاد ارتعاش و تجمع مونوکسیدکربن می شود، تردد در اسلوب پله ها درون صورت نداشتن آسانسور و… همه از جمله مواردی هستند که ساکنان واحدهای پایینی را بیشتر از سایرین آزار می دهند. با مراعات نکات اخلاقی و دلسوزانه بیش ساده، به خصوص هنگام دخول به پارکینگ و محوطه و تردد در راه پله ها دیگر خللی به امنیت و آرامش همسایه ها واقف نمی شود. گام پنجم: هزینه های مشترک بناء را بپردازیم

قانون تملک آپارتمان ها برای تضمينآرامش و تنظيم روابط بناء ساكنان رویه شده است. اين شیوه برای اولين بار در سال ۱۳۴۳تدوين و در سال ۱۳۶۷ اصلاح شد. آيين مجله مذكور مقرراتی را بيان می كند كه دانستن آن بخاطر هر آپارتمان نشينی ضروری است. يكی از ماده های آيين نامه آپارتمان نشينی پرداخت به موقع هزينه های پیوسته بخاطر حفظ، تعمير و نگهداری از بخش های مختلف ساختمانی است و درصورتی كه مالکی تسهیم خود را از هزينه های مشترک نپردازد، مدير ساختمان می تواند كتبا از طريق اظهارنامه هزينه صورت احصائیه را مطالبه كند و اگر تا ۱۰ روز بدهی پرداخت نشد، محکمه ها موظف اند، شكايات این چنینی را خارج از شانس رسيدگی كنند و فرید خاطی درون قیافه محكوميت علاوه بر صیقل بدهی، مكلف به صیقل جريمه نيز می شود. وظایف مدیر مسکن و روند مدیریت ساختمانی

داخل دنباله به بخش های مختلف مسائل بنیانی مربوط به ساختمان به رخساره جداگانه می پردازیم. بخش اول: لزوم تفویض مدیر خانه چرا بناء باید مدیر داشته باشد؟

انتخاب مدیر مسکن بخاطر آپارتمان هایی که زیاد از ۳ واحد دارند، سفارش می شود؛ بوسیله خصوص اگر ساکنان این واحدها رابطه فامیلی با یکدیگر نداشته باشند، بوسیله مرور زمان مسائلی پیش می آید که امکان پذیر است یکی از طرفین به نفع طرف دیگر از عبث خود نگذرد. این همان نقطه آغاز اختلافات بین ساکنان واحدهاست. بنابراین بهترین کار این است که پس ازآن از استقرار همه ساکنان، کنفرانس ای برای گزینش مدیر ساختمان تشکیل شود. مدیر ساختمان چطور گزینش می شود؟

برای تفویض مدیر خانه باید جلسه رأی گیری با حضور اکثریت ساکنان برگزار شود. بهتر است از میان صاحبان ساکنِ ساختمان انفراد به عنوان مدیر انتخاب شود، مربوط به مستأجرها هر سال تغییر می کنند و بوسیله مشکلات بناء اشراف کامل ندارند. اما اگر بنا بوسیله ارامش اکثریت، یکی از مستأجرها کاندیدای مدیریت مسکن باشد، تا زمانی که ساکن آن مسکن است، می تواند به عنوان مدیر انتخاب شود. مدیر بناء چه وظایفی دارد؟

مدیر ساختمان چندی وظایف عرفی دارد. در بعضی از ساختمان ها، بنا به درخواست و تشخیص ساکنان، این وظایف دگرگونی می کند، ولی مهم ترین وظایف مدیر ساختما عبارت است از: مراقبت از ساختمان در برابر صدمه های احتمالی که ناشی از بی احتیاطی ساکنان است، مثل باز گذاشتن شیر گاز خلال در رو از منزل برای مدت طولانی، جوشکاری با استعمال از برق معمولی ساختمان که امکان آتش سوزی دارد و… . مدیر بناء باید ساختمان را در برابر حوادثی مانند آتش سوزی بیمه یواش. بر اساس تعداد واحد و متراژ واحد مسکونی هر یک از افراد، هزینه پرداخت سهم بیمه مشخص می شود. تقسیم نکته سنج و جمع آوری هزینه های جاری و اشتراکی ساختمان. متشابه نفقه های مربوط به تعمیرات، شارژ ماهانه برای نظاف مشاعات و… . مدیر داخل چه مواردی می تواند از ساکنان واحدها شکایت کند؟

وقتی محدودیت به عنوان مدیر تفویض می شود، ساکنان باید از او حمایت کنند. اگر یک و یا چند نفر از ساکنان واحدهای مسکونی یک ساختمان نسبت به پرداخت حق سهم مشاعات واداشتن کنند، مدیر ساختمان می تواند بوسیله صورت رسمی و قانونی از فرد بزهکار شکایت بطی ء. هزینه های مشاعات شامل مواردی قرین پرداخت سهم ستاندن برق مربوط به پارکینگ، سیاق پله ها، صاعقه آسانسور، مرمت آسانسور و… است. چنانچه در یک ساختمان، انباری مشاع باشد، هیچ کس حق اختصاص دادن انباری به خویشتن و خواه اشغال نیمی از آن را با ادوات و وسایل مختص به خویشتن ندارد. چنانچه فردی چنین کاری انجام دهد، مدیر با حمایت سایرین می تواند از او شکایت و از طرف دادگستری اظهارنامه عرفی اخذ کند. البته بهتر است ساکنان ساختمان میتینگ داخلی برگزار کنند و دشوار را میان خودشان محلول وفصل کنند. شارژ ماهانه صرف چه اموری می شود؟

اینکه شارژهای دریافتی باید صرف کردن چه هزینه هایی شود، دقیقا رک نیست، ولی معمولا صرف کردن این هزینه برای مواردی است که به صورت عرفی جا محذوف است؛ مانند تعویض لامپ مشاعات، تفحص به نظافت مشاعات، رسیدگی به باغچه و… . نکته رادیکال این است که مدیر ساختمانی باید در قبال ادا همگی این موارد فاکتور مالی داشته باشد. داخل رخساره بروز ناخرسندی از عملکرد مدیر بناء چه باید کرد؟

تو موارد بسیاری، شاهد ابراز اختلافات میان ساکنان بدیع وارد یک ساختمانی با مدیری هستیم که پیش از محضر آنها تفویض شده است یا اینکه فاتحه فکر می کردند فرد مناسبی را تفویض کردند، اما بعد از مدتی خبردار می شوند که از عملکرد آن فرید راضی نیستند و… . در این طور شرایطی، باید یک مرحله دیگر نشست رأی گیری برگزار شود و ساکنان، دوباره برای گزینش مدیر متاخر دید بدهند و همگی مراحل از فاتحه عمل شود. در همه این مراحل، ثبت کتبی عارض جلسات ضروری است و همه حاضران در مجمع باید زیر رخ جلسه را صحه کنند تا شرف داشته باشد. بخش دوم: نظارت قانونی بر شارژ مسکن

حتما بخاطر شما بی قراری پیش آمده که هنگام ورود به آپارتمان چندین طبقه دانا شوید که آسانسور ویرانه است یا با تراکم از خاشاک ها در پارکینگ و راهروها مواجه شوید. سپس وقتی علت را جویا می شوید، می گویند یک یا چند نفر از ساکنان واحدها شارژ ماهانه شان را پرداخت نکردند. بخاطر چنین مواقعی قوانین و مقرراتی راه شده که در این مدخل می خوانیم. تشکیل میتینگ بخاطر تعیین مبلغ شارژ ساختمان

مبلغ شارژ پرداختی توسط واحدها تو هر ساختمانی با توجه به تعداد واحدها، مساحت و برگ موجود تو فضاهای مشترک متفاوت است. بوسیله نشانی مثال، راست شارژ ساختمان که آسانسور دارد و بخاطر سو پاگردها از تعداد بیشتری لامپ استفاده شده با بناء که آسانسور و روشنایی مطلوب ندارد، قابل مقایسه نیست. مدیر مسکن با برگزاری جلسات سالانه با جناب اکثریت ساکنان مبلغ شارژ را برآورد می کند. چنانچه هر یک از ساکنان نسبت بوسیله این مبلغ تعرض داشته باشند با عرضه مستندات و رأی گیری می توانند مبلغ نهایی شارژ ماهانه را اندک خواه بسیار کنند. موارد مصرف شارژ ساختمان

شارژ ساختمان در زمان مقرر توسط مدیر ساختمان خواه یک نماینده از لفظ مدیر جمع آوری می شود. ساکنان همه واحدها موظف بوسیله صیقلی مبلغ شارژ در زمان معین هستند. در برخی از ساختمان ها مبلغ شارژ بوسیله تعداد نفرات ساکن در هر واحد دریافت می شود و گاهی هم به تعداد واحدها. البته بهتر است به تعداد نفرات باشد، چون بوسیله طور قطع، واحدی با دو ساکن، در مقایسه با واحد ۵ نفره کمتر از آسانسور و بقیه مشترکات استعمال می درنگ. همه این موارد، باید داخل همان جلسه اولیه به طور کامل مطالعه و مکتوب شود. مسکوک شارژ ثابت موارد کاربرد مشخصی دارد که همگی خواه اکثریت ساکنان آن را پذیرفته اند. پرداخت قبض آب، برق، گازوئیل و گاز فضاهای مشترک، هزینه های مربوط به حافظ ساختمان، تعمیر و تجهیز شوفاژخانه و آسانسور، نظافت حیاط مشترک، تزیینات ساختمان مانند کاشت و پرورش گیاهان فصلی در باغچه و ایزوگام پشت بام از یکسره موارد مصرف شارژ است. حق صیقلی شارژ با مالک است یا مستأجر؟

قانون مشخص می کند که خداوندگار یا مستأجر درون چه مواردی موظف به پرداخت شارژ هستند. چنانچه هزینه دریافتی برای مصارف کوتاه مدت تعمیر و تجهیز فضاهای مشترک در نظر پژمان شود، مستأجر مکلف به پرداخت شارژ است، ولی اگر مسکوک شارژ پرداختی برای مواردی مثل رنگ آمیزی راهروها، تعویض اتاقک آسانسور بوسیله دلیل فرسودگی و کارهایی از این قبیل باشد که مصارف بلندمدت دارد، مالک باید شارژ را بپردازد.
به خشکی امدن این زمینه داخل تبصره ماده ۲۳ قانون آپارتمان نشینی، اگر به سبب کرایه مجله يا قرارداد خصوصی، پرداخت هزينه های مشترک به عهده مالک باشد و مالک از پرداخت آن خودداری کند، مستأجر می تواند از محل مال الاجاره هزينه های مزبور را صیقل كند و درصورتی كه صیقلی هزينه های سیال مشترک به عهده استعمال كننده باشد و از پرداخت خودداری كند، مدير ساختمانی می توانند علاوه بر رجوع به مصرف كننده بوسیله مالک اصلی اندوه مراجعه کنند. موارد کاربرد شارژ سند مکتوب داشته باشد

سکه شارژ را مدیر ساختمانی جمع می نرم و هنگام احتیاج مصرف می شود. مدیر موظف است از تمام جزئیات هزینه ها فاکتور داشته باشد. ساکنان واحدها عبث دارند به مدیر مراجعه و فاکتور مصرفی را مشاهده کنند. داخل بسیاری از موارد، تباین ساکنان و مدیر به همین برهان پیش می آید که به عنوان مثال مدیر می گوید سکه شارژ ماه گذشته را برای خرید لامپ و تأمین روشنایی فضاهای مشترک نفقه کرده است، اما هیچ فاکتور و به زبان سند مکتوبی بخاطر از کار افتادن گفته هایش ندارد. هیچگاه یک از ساکنان غم تماشاچی تعویض لامپ نبوده اند. همگی واحدها موظف بوسیله صیقل شارژ هستند

گاهی پیش می آید که ساکنان یک یا چند واحد که ممکن است مالک باشند یا مستأجر، از پرداخت شارژ خرج های مشترک حاشا می کنند و با این کار حقوق سایر ساکنان را نادیده می گیرند و عایق از ارائه خدمات رفاهی به اهالی آن مجتمع می شوند. در چنین شرایطی مدیر ساختمان قبل از هر کاری، به رخ مکتوب و با درج تاریخ، تأخیر در پرداخت شارژ را به فرد خاطی ذکر می دهد. اگر باز هم از پرداخت شارژ امتناع کرد، مدیر می تواند به محفل قضایی مراجعه و شکایت مجله تنظیم کند. تو این صورت، اظهارنامه ای برای فرد خطاکار ارسال می شود که پیاده شدن اساس آن ۱۰ روز فرصت دارد با مدیر مسکن نابرابر شمار کند. اگر سپس از ۱۰ روز باز بی آرامی راست شارژ صیقل نشود، بی مانند بزهکار باید علاوه بر تسهیم شارژ مبلغی را بی قراری به عنوان جریمه بپردازد. نارضایتی واحدها از موارد مصرف شارژ

چنانچه هر یک از ساکنان واحدها نسبت بوسیله موارد کاربرد مسکوک شارژ اعتراضی داشته باشند، می توانند انگیزه اعتراض را با مستندات به مدیر ارجاع بدهند. چنانچه مدیر شخصا به تعرض رسیدگی و شاق برطرف شد که هیچ؛ در غیر این رخ فرد معترض می تواند موارد اعتراض را مکتوب و در مراجع قضایی پیگیری کند. قانون مکلف است در اسرع وقت به چنین مواردی رسیدگی کند. این قبیل پرونده ها خارج از نوبت تجسس می شوند. مقدر شدن سوم: قوانین و مقررات پارکینگ ساختمان

درباره ضوابط پارکینگ آپارتمان ها چه می دانید؟ چقدر با حقوق شهروندی این بسرنوشت شوم دچار کردن از مسکن آشنا هستید؟ داخل این قسمت با هرآنچه باید درباره پارکینگ بناء مسکونی تان بدانید آشنا می شوید. مدرک مالکیت را مشاهده کنیم

داخل معامله های مربوط به خریدوفروش و دربست مسکن، پارکینگ یکی از اجزای تفکیک ناپذیر واحد موردمعامله است. یعنی اگر تو سند مالکیت آن واحد داشتن پارکینگ قید شده باشد، مالک باید آن واحد را با پارکینگ به متقاضی واگذار بطی ء. فرد متقاضی می تواند قبل از معامله برای تصرف اطمینان سند مالکیت را مشاهده کند. در این رخ سرکشی حاصل نمی شود. در مواردی دیده می شود که کارفرما سپس از تحویل واحد به ساکن متاخر پارکینگ را تحویل نداده است. در این شرایط ممکن است خودش با وجود زین آن واحد همچنان از پارکینگ مصرف نرم یا آن را بوسیله شخص دیگری جاهل از ساکن فعلی دربست بدهد که خلاف قاعده است و بی جنبش و حتی مدیر خانه می توانند از فرد خاطی شکایت کنند. از ساختن انواع آلودگی تو حیاط پارکینگ خودداری کنیم

در مدرک مالکیت ساختمان ها دو نوع مالکیت ظرف شده که یکی مالکیت اختصاصی و دیگری مالکیت عمومی است. مالکیت اختصاصی حق سرور بر واحد انحصاری اش است و مالکیت اشتراکی حزن قسمت های مشاع مشابه پارکینگ، راه پله ها، پشت کف اطاق و… را شامل می شود. ازآنجاکه چهار دیواری دیگر اختیاری نیست، اهالی باید در تمام قسمت های بناء ضایع همسایگی را پاسداری کنند که ضرورت اجرای این قوانین درون فضاهایی که مالکیت اشتراکی دارد دوچندان می شود. یکی از شایع ترین مشکلات ساختمان های مسکونی که منجر به بروز تباین می شود، ایجاد صداهای آزاردهنده و آلودگی در پارکینگ است. برخی از اهالی، خودرو را برای مدت کامل داخل پارکینگ روشن می گذارند که محیط لبالب از گاز مونوکسید کربن می شود. برخی نیز با شیپور زدن درون پارکینگ و یا صدای بلند بایگانی صوت خودرو برای سایرین مزاحمت خلق کردن می کنند. داخل همه این قبیل موارد مدیر ساختمان پس ازآن از تذکر بوسیله شخص خاطی، تو صورت جبران مزاحمت حق شکایت دارد. پارکینگ را واگذار نکنیم

اگر واحدی که داخل آن بی حرکت هستید پارکینگ دارد، اما شما خودرو شخصی ندارید، نمی توانید پارکینگ را به فرد یا افرادی که ساکن آن مسکن نیستند اجاره بدهید. چون این امر جهت رفت و آمد جاهل به خانه شده و امنیت ساکنان را ضغطه دار می یواش. تو این قیافه مدیر بناء می تواند از فرد بزهکار در مراجع قانونی شکایت یواش و محکمه غصه داخل اسرع ثانیه به دلیل کاهش اختلافات شهروندی به این قبیل پرونده ها رسیدگی می درنگ. ولی با وقوف مدیر مسکن می توانید پارکینگ را به ساکنان واحدهای همان خانه که پارکینگ ندارند یا زیاد از یک خودرو دارند واگذار کنید. در فضای روشن شده پارک کنیم

محوطه پارکینگ با شیار کشی یا پلاک و تیر گذاری به تعداد مالکان تقسیم می شود. بعد از آن هر شخص باید دقیقا داخل جای رک به خود پارک کند. اریب پارک کردن و خواه پارک کردن روی محل تیر گذاری ادخال به حقوق دیگران است. گاهی تعدادی از مالکان دو خودرو دارند و می خواهند طوری پارک کنند که هر دو در یک جای پارک جا شود که امکان پذیر نیست و باعث برهم نوشانیدن نظام پارکینگ می شود و سایرین برای ورود و خروج با مشکل مواجه می شوند. بنابراین مدیر مسکن باید پیاده شدن نحوه پارک خودروها و جاگیری دقیق آن بازرسی داشته باشد. با قوانین پارکینگ مزاحم آشنا باشیم

اصطلاح پارکینگ مزاحم به آن گروه از پارکینگ ها گفته می شود که جای پارک یک خودرو عقب یا جلوی خودرو دیگر باشد. درون این طور شرایطی وقتی یکی از اهالی بخواهد از پارکینگ خارج شود، به ناچار باید مالک دو خواه سه گانه واحد را صدا بزند تا خودروشان را جابه جا کنند. داخل این موارد اگر ساکنان از ابتدای سکونت با قوانین پارکینگ مزاحم آشنا نباشند، منجر به ابراز اختلافاتی می شود که گاهی حتی به تلاطم تیمار منتهی می شود. مدیر ساختمان باید داخل اولین جلسه بناء با حضور بیش از نیمی از ساکنان، جای کنجکاو پارک هر واحد و حدود و اختیارات مالکان نسبت به پارکینگ را تشریح نرم. حق همسایه داری را بوسیله جا آوریم

در ارتباط با مشاعات، به خاص پارکینگ، نکاتی مطرح می شود که پاسداری آن بر همه اهالی واجب است و تخطی از آن حقوق سایرین را پایمال می کند. کسب اطمینان از سپرده بودن در پارکینگ یکی از این نکات است. فداکار از شهروندان به محض پارک کردن خودرو از پارکینگ خارج می شوند و منتظر امانت شدن در نمی مثل. داخل این بور ممکن است شخصی به اراده سواستفاده وارد ساختمان شود.
بناء های امروزی مجهز به جهیز روشنایی هوشمند هستند که برق مشاعات پس ازآن از چند دقیقه بوسیله قیافه خودکار ساکت می شود. اگر خانه شما مجهز به سیستم هوشمند نیست، برق پارکینگ را طی برون رفت خاموش کنید تا در هزینه مشاعات صرفه جویی شود.
از آب لوله کشی پارکینگ بخاطر شست و شوی خودرو یا قالیچه و… استفاده نکنید. این آب صرفا برای شستن پارکینگ و آبیاری گیاهان جانمایی شده است. استفاده شخصی از آن علت نادید گرفتن حقوق سایر اهالی می شود. مقدر شدن چهارم: نحو قوانین اجرایی برای تعاقب کف اطاق با رأی اکثریت

تعاقب بام بوسیله نوعی یکی از فضاهای مشترک بوسیله حساب می آید که هیچگاه یک از اهالی بناء بخاطر استفاده از آن بر دیگری ارجحیت ندارد. عقب کف اطاق با پیش فرض های معمول، به عنوان محلی بخاطر نصب بدنه کولرهای آبی، آنتن مرکزی تلویزیون و اتاقک دسترسی بوسیله آسانسور در دید گرفته شده است. پشت بام نگرش شست وشوی موکت، فرش و پتو و آویزان کردن ملحفه و شکل و یا حتی برپا کردن منقل کباب نیست؛ ولی همگی این موارد با وضع قوانینی از لفظ مدیر ساختمان و رضایت حداکثر ساکنان مجاز است. به عنوان مثال مدیر خانه می تواند در شروط اولیه مربوط به عقب بام ظرف نرم که هر یک از اهالی به ازای شستن هر قالیچه روی پشت بام موظف به پرداخت ۵۰ هزار تومان هستند و اگر پوشش عایق ساختمان آسیب ببیند، مسئولیت نوسازی آن بوسیله عهده داری آن بی مانند است. کلید تعاقب بام باید دست چه کسی باشد؟

ساکنان همه واحدها می توانند کلید در دنبال کف اطاق را داشته باشند. در فدایی از کمیسیون های مسکونی برای سهولت داخل نظارت، فقط مدیر ساختمان کلید پشت بام را در اصالت دارد. اگر ساکنان بخاطر کار کننده مثل درخت سرو کردن خواه انتظام آب کولر باید به پشت بام بروند، به مدیر مراجعه می کنند و کلید را برای چند ساعت از او امانت می گیرند؛ به محض پایان کار بی آرامی موظف به بازگرداندن مفتاح به مدیر هستند. البته بهتر است یک یا دو نفر از اعضای هیئت مدیره غصه مفتاح یدک پشت کف اطاق را داشته باشند که اگر تو زمان حاجت مدیر در ساختمان حاضر نبود، ساکنان بوسیله مشکل برنخورند. پشت بام محل بازی کودکان نیست

آستان کودکان داخل عقب بام علاوه کنار خلق کردن سروصدا و مزاحمت بخاطر ساکنان مرتبه آخر، از لحاظ ایمنی حزن پیامدهای تکرار ناپذیری درون پی دارد. درون اظهارنامه هایی که از سوی مدیر داخل مواجهه با چنین شرایطی تنظیم و از لفظ سایر مالکان بخاطر تعبیر کردن شخص خطاکار امضا می شود، مدیر صراحتا ابراز می نرم که والدین کودکانی که بام را به عنوان فضای ورزش انتخاب می کنند، نداشتن فضای بازی مناسب برای کودکان در ساختمان، شکایت اهالی ساختمان مبنی پهلو حضور کودکان در راه پله و ساختن آلودگی صوتی را بنیادی ترین دلایل حضور فرزندشان درون پشت بام می دانند. داخل چنین شرایطی مدیر باید داخل نخست به شخص خاطی اخطار بدهد. در قیافه جبران می تواند با رأی اکثریت اهالی موضوع را در مراجع قانونی پیگیری نرم. عبث شارژ را بپردازیم

ازآنجاکه بام یکی از فضاهای عمومی ساختمان محسوب می شود، صیقل هزینه های مرمتی مانند پوشش مانع کف بام، دورچین های بام و… به عهده همه واحدها است. مشکلی که داخل این زمینه منجر به بروز تباین میان اهالی یک خانه می شود، این است که درون برخی موارد، ساکنان واحدهای طبقه پایین از صیقلی نفقه کفپوش بام امتناع می کنند. تو این موارد، مدیر، مسئولیت جمع آوری سکه مورد نظر را دارد. نکته مهم تو تک پرداخت جلوگیری کننده بام این است که باید آقا آن را پرداخت یواش و مستأجر در قبال این هزینه هیچگاه مسئولیتی ندارد، چون جلوگیری کننده بام جزو موارد کوتاه مدت نیست. چنانچه خداوندگار از پرداخت امتناع کند، مستأجر می تواند تسهیم آن واحد را صیقلی و از مبلغ کرایه ماهانه کم کند. بخش پنجم: با ضوابط مربوط به آسانسور آشنا شویم

این روزها آسانسور جزو لاینفک آپارتمان های ۴ اشکوب و بیشتر است. درحالی که آسانسور یکی از ابزارهایی است که انگیزه آسودگی اهالی می شود، نادیده گرفتنِ شرایطِ استفاده از آن می تواند موجب ابراز نزاع و نزاع بین اهالی یک مسکن شود. پس لازم است با موارد کوچکتر آشنا باشید. به ظرفیت آسانسور توجه کنیم

به محض ورود به آسانسور اغلب با اطلاعیه هایی مواجه می شویم که حجم آن واحد آسانسور را نشان می دهد. برخی از آسانسورها حزن مجهز به آلارم اخبار ظرفیت مجاز هستند. حجم آسانسورهای حلقه های مسکونی با توجه به فضای چاه یا چاله آسانسور معمولا بین ۴ تا ۶ نفر متغیر است. توجه به ظرفیت آسانسور یکی از حقوق و تکالیف آپارتمان نشینی است و نادیده گرفتن آن علاوه کنار شخص خاطی، جان و آرامش سایر اهالی ساختمان را هم بوسیله خطر می اندازد. نیز لول آسانسور با بیش از حجم مجاز احتمال زوال و حتی خطر کاستی را چندین برابر افزایش می دهد. در این صورت چند دقیقه هواخواه بازگشت آسانسور ایستادن بهتر از کار بزرگ کردن است. حمل بار ممنوع!

یکی از مواردی که منجر به بروز بیشترین اختلاف بین اهالی یک ساختمان می شود، این است که برخی از اهالی توجهی به این نکته که «محموله بار با آسانسور ممنوع است» نمی کنند. در این موارد مدیر ساختمان باید ناظر پهلو عملکرد شخص بزهکار باشد و بوسیله او تذکر بدهد که آسانسور وسیله محموله مرحله نامتعارف مانند وسایل منزل نیست. در صورت تکرار، مدیر ساختمانی می تواند از شخص خطاکار بوسیله صورت رسمی در مراجع عرفی شکایت کند. البته پیمانکاران بعضی از مسکن ها کابین آسانسور را به اسلوب ای مدل سازی می کنند که برای محموله بار کم ارزش است و هیچ مشکلی ایجاد نمی شود. حتی فداکار از مسکن های بلندمرتبه حاضر بوسیله آسانسورهایی هستند که تنها بخاطر محموله وعده طراحی شده و درون به خشکی امدن آسانسورهای معمولی راحتی دارند. آسانسور اسباب بازی محو

کلیدهای آسانسور در ارتفاعی راحتی دارند که کودکان مادون ۷ سال بوسیله آن دسترسی نداشته باشند. این کار در وهله اول بخاطر حفظ زنهار کودکان اجرا می شود. با حیات این، درون بسیاری از مواقع، کودکان از غفلت بزرگسالان سوءاستفاده می کنند و به تنهایی وارد کابین آسانسور می شوند. تا اینکه در موارد بسیاری، اختلاف اهالی یک ساختمان پیاده شدن شیوه این موضوع است که کودکان از آسانسور به عنوان وسیله بازی استعمال می کنند. این کار موجب افزایش میزان برق مصرفی و کاهش طول عمر آسانسور می شود و ظن فنا پیاپی و صیقل هزینه های مربوط بوسیله تعمیر و تجهیز مجدد را تا چندین طبق اضافه می دهد. حق شارژ آسانسور را بپردازیم

صیقلی خرج های مربوط به تأمین برق و تعمیرات آسانسور از یکسره مواردی است که ساکنان هر واحد به عنوان شارژ ماهانه به مدیر ساختمان صیقلی می کنند. معمولا مأموران انبازی پشتیبان کابین آسانسور هر ساختمان، یک مرحله در ماه بخاطر تعمیر، تجهیز و به اصطلاح سرویس آسانسور مراجعه و سکه مشخصی را اخذ می کنند. چنانچه قبل از مراجعه در زمان مقرر، آسانسور احتیاج به سرویس و یا جایگزین کردن قطعه ای داشته باشد، تعمیرکار می تواند هزینه ای بیشتر از آنچه به صورت ماهانه اخذ می کند، تعیین کند. در همه این موارد ساکنان واحدها موظف به پرداخت سهم مرمت هستند. اگر فردی اقدام به کاربرد از آسانسور برای حمل بار نامتعارف کند و این کار منجر به اختلال در عملکرد آسانسور شود، مدیر ساختمان می تواند خرج تعمیر را تماما از شخص بزهکار طلب کند. در امتداد بخوانید: ۱۲ تمرینی که بوسیله شما معاون می کند حریم شخصی خود را حفظ نمایید

مجموعه صوتی مهارت های برقراری ربط با هرکسی که بخواهید می توانید ارتباطی موثر برقرار کنید

مشاهده محصول