<br /> <b>Warning</b>: file_put_contents(logs/1567244645-4372-input.txt): failed to open stream: No such file or directory in <b>/home/ersthost/public_html/dev/wordino/api/spin.php</b> on line <b>32</b><br /> ۶ انتقاد مخرب خفیه و نحوه غلبه بر آنها

Warning: file_put_contents(logs/1567244644-9407-input.txt): failed to open stream: No such file or directory in /home/ersthost/public_html/dev/wordino/api/spin.php on line 32
اگر صبر باشد استفاده از شبکه های اجتماعی بوسیله ما چیزی بیاموزد، این است که هزاران سال دیگر هم که بگذرد، باز حزن اشتهای سیری ناپذیر ما مردم ها برای ایراد ستاندن از یکدیگر و انتقاد کردن از حزن تمام نمی شود. مشت خودمان نیست، ایراد شهود به دیگران در طبیعت ما است؛ اما چرا باید خودمان را بی قراری به این دیگران اضافه کنیم و مدام فرمان و زندگی شخصی مان را بوسیله نفخ انتقاد بگیریم؟ محققان پاسخ این سئوال را می دانند. در ادامهٔ این پیغام با ما همراه باشید تا جزئیات بیشتری داخل اختیارتان بگذاریم. می خواهیم ببینیم چطور می توانیم از این انتقادهای شخصی خلاص شویم و دیگر بوسیله خودمان شاداب نگیریم.

حتما بخوانید:۷ سیاق قدرت پهلو خودانتقادی انقلابی که مثل خوره بوسیله جان مان می افتد۱۵ عبارت سلبی که هرگز نباید به خودتان بگوییدمثبت اندیش ها چگونه انرژی منفی را از خود دور می کنند؟ نظریهٔ مراد مردم به افکار منفی

تو سال ۱۹۹۸، محققان دانشگاه اوهایو با دستاورد بدیع گیرایی سروصدای یدکی داخل محافل روانشناسی به راه انداختند. در این سال، آنها موفق بوسیله اثبات نظریهٔ «سوگیری منفی نگر» شدند. طبق این نظریه، مغز انسان در فایده به افکار منفی بیشتر مادون تأثیر صبر می گیرد تا افکار مثبت. به بیان بهتر، وقتی اطلاع قباحت می شنویم، فعالیت الکتریکی و واکنش امواج مغزی به مراتب بیشتر و شدیدتر است (در مقایسه با افکار و خبرهای خوب و مثبت). موافق این نظریه، حافظه ما بیشتر درگیر افکار و خبرهای کریه و سلبی می شود و متمایل به آنها است.

این هوی به افکار و ذهنیات منفی از اجداد و نیاکان غارنشین ما برای مان به یادگار مانده است. همین منفی نگری بود که آنها را از خطرهای انواع حفظ می کرد و به بقای شان کمک می کرد. مسئله اینجا است که ما دیگر درون غار زندگی نمی کنیم و در معرض خطرهای آن دوره نیستیم. علاوه کنار این، مثل هر ذهنیت و خصیصهٔ دیگری، این منفی نگری درون ما رشد کرده و شاخ وبرگ پیدا کرده است. ما آدم های امروزی با همین منفی نگریِ تکامل یافته تمامی موفقیت هایمان را بی سابقه می گیریم و مدام بوسیله شکست ها و اشتباهات مان فکر می کنیم.

«همیشه همۀ کاسه کوزه ها سرِ غلام شکسته می شه!» گفتن این یکسره به خودمان بخاطر مان فقره سهل ای است.

وقتی این ذهنیت سلبی نگر دست وپاگیرمان می شود، مثل این است که وارد هزارتویی شده باشیم و نتوانیم راه خروج از آن را پیدا کنیم. متأسفانه این ابتلاء پیامدهای قباحت به دنبال دارد: افسردگی، اضطراب، محکوم کردن خودمان به شکست پیش از شروع کارها، از دست رفتن انگیزه و بهره وری، و مسائل ریزودرشت دیگر. حتما بخوانید: چگونه از احساسات سلبی به نفع خود مصرف کنیم؟ چطور می توانیم از افکار سلبی خلاص شویم؟

اینک اگر بخواهیم از این هزارتو بیرون بزنیم چه؟ چطور می توانیم این فقره را انجام بدهیم؟ به باور دکتر کریستین نِف، روان شناس، نقشهٔ متد برون رفت از این هزارتو با داشتن احساس مهربانی و دلسوزی به خودمان به مشت می آید. او در این باره می گوید:

«اساسی ترین مانعی که ما را از داشتن احساس دلسوزی و مهربانی دربارۀ خودمان بازمی دارد، بی تابی از این است که رضایت از خودمان پیکر آسایی بیاورد، نگرانی و تنش از ما دور شود و دیگر نتوانیم در کار و زندگی شخصی آن طور که انتظار داریم موفق باشیم. ولی تحقیقات خلاف این اسلوب تفکر را مدلل می کنند. مهربانی و دلسوزی با خودمان، درون مقایسه با اینکه خودمان را مدام بوسیله پیله انتقاد و سرزنش بگیریم، ما را بوسیله دستاوردها و توفیق های به مراتب بیشتری می رساند.»

ما وافر از مواقع یادمان می رود کجا باید با خودمان دلسوز و مهربان باشیم و دیگر به خودمان ابکی نگیریم؛ اما جای نگرانی تراشیدن! درون ادامه، شما را با بعضی از این موقعیت ها آشنا خواهیم کرد. درون نتیجه، بوسیله این پی خواهیم برد که کجا رقیق گیریِ ما بوسیله خودمان، بی پایه واساس است و می توانیم رویکرد دیگری داشته باشیم. ۱. عاطفه زودهنگامِ ضعف

تا زمان حال کسی بدون شکست نوشانیدن موفق نشده است. هرقدر اندوه اراده و پشتکار داشته باشیم و بخاطر چیزی وقت بگذاریم، باز بی آرامی گریزی از شکست و خبط کردن ازاله. این مغلوط ها مقدر شدن جدایی ناپذیر دست خط منتهی بوسیله توفیق هستند. کسی با یک بار تلاش کردن، استادکار نمی شود.

ردی تراشیدن اگر مدت کوتاهی غصه که شده، اجازهٔ انقراض خوردن و اشتباه کردن را به خودمان بدهیم. یاد گرفتن و مهارت پیدا کردن مثل خط صافی تراشیدن که دنبالش را بگیریم و برویم؛ پیچ وخم و بالاوپایین دارد. جیمز دایسون در یکی از مصاحبه هایش گفته بود که قبل از آنکه بتواند جاروبرقی دایسون را درست کند، ۵۱۲۶ نمونهٔ ناموفق متین کرد و مجبور شد دوباره روی طرحش کار درنگ. چنانچه همان اوایل یا پس ازآن از قرص شدن هر مدل ناموفق، به خودش می گفت استحقاق انجام دادن این فقره را ندارد و یا به خودش سخت می گرفت و از مجاهدت بخاطر موفقیت دست می کشید، چه می شد؟ حتما بخوانید: جوهر کنترل موفقیت ها و شکست های ما در زندگی چیست؟ ۲. مقایسه کردن خود با دیگران از روی ضابطه

شبکه های اجتماعی متأسفانه این کار را برای مان آسان تر از قدیم کرده اند: اینکه قباحت های خودمان را به خشکی امدن نیکوکاری های سایرین بگذاریم و زندگی مان را با زندگی افراد فیروز مقایسه کنیم. مقایسه کردن ما را وادار به عمر کردن بر بنیان انتظارات دیگران می کند. زندگی کردن بر اساس انتظاراتی که خودمان از خودمان داریم ناچیز بود، زمان حال اینها هم اضافه می شود. به مرورِزمان، تعریف موفقیت از دیدگاه شخصی خودمان را از دست می دهیم و بیش از آنی که باید، درگیر افکار و عقاید مردم دربارۀ خودمان می شویم.

البته چنانچه دستگیر این مسائل شدید، نباید خاطر کنید که عزب هستید. همهٔ ما کم وبیش گرفتار مقایسه کردن می شویم. این یکسره را به خیال داشته باشید، شاید بخاطر خلاصی از مقایسه با دیگران کمک تان بطی ء: «من فقط باید خودم را با آنچه دیروز بودم مقایسه کنم. آیا نسبت به منِ دیروزی، مردم بهتر یا قاهر تری شده ام؟» حتما بخوانید: چطور بوسیله دست افزار انسان ابهت ندهیم؟ ۳. سرزنش کردن خود به فکر متفاوت بودن

بیشتر ما به خاطر تفاوت های مان با دیگران عذاب می کشیم و فکر می کنیم این فرق ها ما را کوچک تر و بی بزرگی خیس می کنند. حال آنکه اصلا این نعوظ ازاله.

نباید فراموش کنیم که رویکرد منحصربه فرید هرکدام از ما دربارۀ عمر و دنیا باعث می شود هریک روش متفاوتی برای زندگی کردن و ترفیع داشته باشیم. همین تفاوت هاست که زندگی را قشنگ و رنگارنگ می کند. اگر به این تباین های مان ایمان محسوس کنیم، بعدها سپاسگزار خودمان خواهیم حیات. ۴. فراموش کردن اینکه «آنچه ما را نکُشد، قوی ترمان می کند»

این نقل تعهد نیچه شاید کمی کلیشه ای شده باشد، ولی به موضوع گپ مان بی ربط محو. چرا این همه خودمان را بوسیله اندیشه اشتباه ها سرزنش می کنیم و بوسیله خودمان رقیق می گیریم؟ بیایید طور دیگری به قضیه نگاه کنیم: اشتباه ها را به منزلهٔ اتحاد هایی بدانیم که برای پرعضله برنده شدن مان رخ می دهند. هر اشتباهی که ما را از پا تو نیاورد، می تواند زورمند ترمان کند، حتی اگر خودمان باخبر این مسئله نباشیم. ۵. دستور دادن بوسیله ندای درون مان برای احاطه پهلو ما

در بیشتر مواقع، ندای درون ما اعتماد به ثانیه و غلبه را از ما سلب می کند. در واقعیت امر، بیشتر ما در اعماق وجودمان باور کرده ایم که بوسیله اندازهٔ کافی خوب نیستیم.

متأسفانه این اعتقاد به خوب نبودن در بیشتر مواقع بوسیله تفکر برداشت خبط ما از تجربه های ناموفق شخصی شکل می گیرد. ما دچار نوعی سوءتفاهم می شویم و انقراض را بی بروبرگرد گردن خودمان می اندازیم. حال آنکه دلایل متعددی برای آن شکست وجود دارند و همگی چیز محدود بوسیله تلاش ما تراشیدن. این باور در محیط کار هم می تواند از بهره وری ما و دیگران کمینه کند. وقتی خودمان فکر می کنیم بوسیله اندازهٔ کافی خوب نیستیم، فکر می کنیم دیگران هم چنین احساسی دارند. بنابراین راجع به احساس مان با آنها صحبت می کنیم و آنها را بی قراری گرفتار موانعی می کنیم که سر سیاق مان هستند.

همان طور که می بینید، اثرات بدِ این صدای منفی خفیه محدود به خودمان نمی شود. ابد باید بوسیله خودمان یادآوری کنیم که به اندازهٔ کافی خوب هستیم و در پیمانه توان مان تلاش می کنیم. بوسیله این صورت می توانیم ندای درون مان را کنترل کنیم. حتما بخوانید: جملات تاکیدی مثبت قبل از رویا که آرامش را به شما هدیه می دهد ۶. جدا نکردن انتقادهای سازنده از انتقادهای بی مبنا

هر آدمی در انتقاد کردن از سایرین رویهٔ بخصوصی دارد. یکی از سرِ تعلق و اطلاعاتی که از شخصیت مان دارد، ما را نقد می کند، دیگری از روی عصبانیت و آزردگی یا نظایر اینها. درون نهایت، این ما هستیم که باید انتقاد سازنده را از انتقادهای بی مبنا استثنا کنیم و میان شان تمایز قائل شویم. با پذیرفتن انتقادهای سازنده می توانیم بوسیله نرم کردن زمینه ساز پیشرفت و توفیق خودمان شویم. منتقدان خوب سینمایی را در نظر بگیرید: درون نهایت، مرام شان این است که آثار هنریِ بهتری روی پرده های سینما بروند. انتقادهای سازندهٔ دیگران هم برای ما چنین نقشی دارند.

نظر شما چیست؟ موقعیتی را به اندیشه دارید که در آن بی خودوبی جهت به خودتان باطراوت اندوهناک باشید؟ طبق هستید که با کنار گذاشتن این شیرهدار گیری ها وضع برای موفقیت مان هموارتر می شود؟

نظرتان را با ما و خوانندگان این مطلب بوسیله پول اعانه بگذارید. داخل امتداد بخوانید: چطور با دستیار تکنیک ABC، خوش بینی را جایگزین افکار سلبی کنیم؟

کلکسیون صوتی مثبت اندیشی و شادیمثبت اندیشی را به خویشتن هدیه دهید. چیزی که متجاوز از همه بخاطر خوشبختی به آن نیاز داریم.

مشاهده محصول