رزم جف بزوس و سیاست مداران؛ آیا آمازون انقراض ناپذیر است؟ (بخش اول)

رسانه ی برومند فوربز درون سال ۲۰۱۷ جف بزوس، بنیان گذار آمازون را بوسیله عنوان ثروتمندترین فرد گیتی شناساندن کرد. از همان روز بینایی ای میان مدیران اجرایی همکاری جریان یافت؛ بیل گیتس، نفر اول سابق درون فهرست ثروتمندترین افراد جهان، از دستیار بزوس تقاضای زمان بندی یک پروگرام ی نهار کرده بود. او یکروز بین سه شنبه خواه چهارشنبه را به دستیار بزوس پیشنهاد داد.

معاون بزوس، پیشنهاد گیتس بوسیله او منتقل کرده و هر دو روز را برای دستور کار ی نهار، مناسب اعلام کرد. بزوس، استبدادی خود را بوسیله متد ای بنا کرده بود که کارمندان درون آن همیشه رویکرد خودانتقادی داشتند. به هرحال او درون پاسخ به پیشنهاد، روز پنجشنبه را برای نهار انتخاب کرد.مقاله های مرتبط:اپل، آمازون، گوگل و فیسبوک به دنبال فرمانروایی ابدی پیاده شدن دنیای فناوری هستند؟گوگل، آمازون، فیسبوک و قوانینی که مانع چیرگی آن ها پهلو جهان نشدنبرد جف بزوس و محاکمه مداران؛ آیا آمازون انقراض ناپذیر است؟ (مدخل دوم)

رویکرد بزوس داخل قبال معاون و حرکت دستوری و مغرورانه ی او، آن چنان بخاطر بیل گیتس روشن نشد، ولی داخل داخل سازمان، تصوری از تشویش را ایجاد کرد. عملکرد غرورآمیز مدیر آمازون، در نگاه کارمندان و مدیران داخلی مقصد ی خوبی نبود. آمازون ۱۴ عنصر رهبری دارد که در مرکز مدیریتی آن تو سیاتل و در جا های بسی همچون دیوارها و کارت هایی درون کیف پول مدیران اجرایی دیده می شود. دستورهای رهبری کارمندان را ملزم می درنگ تا «هیچ گاه نگویند این فرمان مواجب ی من نیست»، «قرص ترین باورها و عقاید خود را با افتادگی بررسی و نقد کنند»، «به خاطر انسجام اجتماعی از دیدن خویشتن کوتاه نیایند» و «متعهد بوسیله انجام بهترین رویکرد باشند، تا اینکه اگر آدم فرض کنند که این استانداردها بی دلیل این چنان بالا انتظام شده اند».

کارمندان بی اندازه آمازون، مدیران سابق و آن هایی که هنوز داخل امپراطوری مشغول به کار هستند، باور قلبی شدیدی به اصول رهبری ۱۴ گانه دارند. آن ها رعایت اصول را از پایه های توفیق می دانند. صرفه جویی و بازدهی پشته از اصول محور ای است که کارمندان و مدیران آمازون سرلوحه ی کار خود قرار می دهند.

آمازون امروز بوسیله عنوان دومین (پس از والمارت) کارفرمای بزرگ آمریکایی شناخته می شود. بسیار از یک ثالث کالاهای لقمه فروشی خریده شده بوسیله صورت آنلاین در ایالات متحده، جزو ترافیک آمازون هستند. بوسیله علاوه هول فودز به نشانی یکی از بزرگ ترین و مهم ترین زیرمجموعه های آن ها شناخته می شود و مدیریت حمل ونقل حجم فوقانی از کالاهای خریداری شده در فضای وب (همچون محصولات فروخته شده درون eBay و Etsy) غصه توسط آن ها ارتکاب می شود.

علاوه بر خرده فروشی، خدمات ابری و زیرساخت اینترنتی تیمار از سوی آمازون عرضه می شود. زیرمجموعه ی خدمات وب این شرکت، AWS، زیرساخت لازم را بخاطر بازیگران بزرگی تو اینترنت همچون نتفلیکس و CIA فراهم می یواش.

توضیحات بالا مدال می دهد که تقریبا همه ی کاربران اینترنت، خواه ناخواه با خدمات آمازون مرتبط هستند. منتقدان اعتقاد دارند آمازون مانند گوگل و فیسبوک بسیار از پیمانه ارشد شده است و نمی توان به آن اعتماد کرد. دادرسی مداران آمریکایی از سناتور الیزابت وارن تا رئیس جمهور کنونی، دونالد ترامپ، می گویند غول خرده فروشی آنلاین بوسیله صورت خطرناکی بدون ویژگی و قیدوبند فعالیت می بطی ء. تابستان گذشته، سناتور برنی سندرز تو مناقشه های انتخاباتی حزب دموکرات درباره ی آمازون گفت:پانصد هزار آمریکایی در خیابان ها می خوابند؛ درحالی که شرکت هایی همچون آمازون، که درآمد میلیارد دلاری دارند، هیچگاه نفقه ای بوسیله صورت مالیات فدرال صیقل نکرده اند.

از دادرسی مداران منتقد دیگر به آمازون می توان به استیون منوچین، وزیر خزانه داری ایالات متحده اشاره کرد. او می گوید، آمازون «صنعت خرده فروشی را داخل آمریکا نابود کرده است.» تو این میان کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا و هم گذاری ی اروپا غم خواهان نظارت از آمازون با موضوع نقض قوانین ضدانحصار هستند. به علاوه در ماه های اخیر، سازمان های خبری متعدد از فروش محصولات ممنوع یا مرگبار در آمازون صحبت کرده اند. آن ها نیز افشا کرده اند که راهکارهای تحویل تند شرکت، علت افزایش سرعت رانندگی مأموران تحویل تو خیابان ها و تقاطع ها و درنهایت مرگ افراد اضافی می شود.

افراد داخل انبازی آمازون داخل سال های فعالیت به شکایت و نگرانی از لفظ رقبا عادت می کنند. ناشران و فروشنده های کتاب و فروشگاه های ارشد خرده فروشی، همیشه به رویکردهای آمازون انتقاد می کنند. منتهی انتقاد آن ها هیچ گاه رویکرد شخصی نداشته است. به هرحال یکی از مدیران بازنشسته ی آمازون تو مصاحبه ای می گوید: «مردم سراسیمه هستند، ما به ناگهان هدف آتش انتقادهای جدی قرار پژمان ایم.»واژه چرخ پاتوغ به عنوان نیروی محرکه ی سازمان، در آمازون شناخته شده و سزاوار سرزنش احترام است

مدیران اجرایی آمازون علاوه بر انتقادهای خارجی، همیشه نگران تغییرات موکد داخلی هم بوده اند. آمازون تو سال ۲۰۱۵ حدود ۲۰۰ هزار مستخدم داشت. از آن زمان تعداد کارمندان تقریبا سه برابر شده است. بزوس ۵۵ ساله همچنین در سال های اخیر تغییرات اضافی داشت. او از یک کتاب فروش ساده به فردی بانفوذ و عضلانی تبدیل شد که استبدادی اش شامل یک استودیوی فیلم و تلویزیون بی آرامی می شود (متناسب ذکر است، بزوس از مصاحبه برای مقاله ی حاضر خودداری کرد).

مدیران تویی آمازون از ادبیات نهار با بیل گیتس خود را به گونه ای آرام و متقاعد می کنند. آن ها به خویشتن می گویند که با وجود رفتار مستبدانه ، حداقل بزوس مثل ایلان ماسک، تراویس کالانیک خواه آدام نیومن فرد بی ملاحظه ای نیست. بسیاری، مقاطعه و وفاداری بزوس به خانواده و فرزندان را تحسین می کردند و آن را تجسمی از یکپارچگی ساختار شریک شدن می دانستند. منتهی آن ها هنوز در عقب ذهن خود نگران خارج شدن چرخ موفقیت سازمان (درون مقاله از اصطلاح چرخ پاتوغ یا Flywheel کاربرد شده است) از حروف خود بودند.

اصطلاح چرخ لنگر (دیسک سنگین داخل ماشین که تو زمان گردش، چرخ دنده ها و دیگر پاره های تولیدی ماشین را به حرکت در می آورد) در آمازون عبارتی عفیف شمرده می شود. یان فرید، کارمندی بود که داخل روز مطلع استخدام در سال ۲۰۰۴ متوجه این شرف شد. او فارغ التحصیل دانشگاه هاروارد بود و اولین تلاقی شدید اش با دنیای اینترنت، حدس زدن آدرس ایمیلی در اندونزی بود که منجر به مکاتبه های طولانی مدت با وزیر مخابرات آن کشور شد. یان پس از فارغ اتحصیلی در حوزه ی شبکه های کامپیوتری تو روسیه مبتلا بوسیله فقره شد. او نیز پیش نویس طرح های سیاست گذاری را برای بانک جهانی و آژانس توسعه ی بین الملل ایالات متحده ادا می رحم.

یان پس از چند سال فعالیت به این مولود رسید که سازمان های تحت مشاوره اش، توانایی بهره برداری طولانی از همگی ی ظرفیت های اینترنت را پیدا نمی کردند. او به ساحل غربی آمریکا رفت و به متخصصی تو مرزوبوم ی شبکه های استریم بدل شد. بعد آمازون مقصد بعدی یان شد که او را بوسیله عنوان مدیر پاره خدمات موبایل استخدام کرد. فارغ التحصیل هاروارد در همان ماه های ابتدایی فعالیت در آمازون به این مولود رسید که افراد داخل شرکت، موضوع های اصلی را از دیدگاهی کاملا متفاوت می دیدند.

اکثر شرکت ها بیانیه ی مأموریتی دارند که تا اینکه مدیرعامل هم بوسیله ماندگی آن را به حافظه می سپارد. فرد داخل ماه های مبدا وارد شد که کارمندان آمازون برخلاف دیگران، اصول رهبری شرکت را مانند آموزه های دینی حفظ کردن می کنند. او در سال های اولیه به دستاویز های گوناگون از مدیران و همکارن خود سؤال هایی دوروبر اصول رهبری می پرسید. یک مرحله بی تا از خود بزوس درباره ی عنصر رهبری آمازون سؤال پرسید که می گفت: «رهبران در مواقع زیادی رویکرد صحیح دارند.» بزوس درون توضیح این عبارت گفته وجود:اگر ایده ی واقعا خوبی داری، به آن پایبند باش، ولی درباره ی چگونگی چسبیدگی بوسیله آن انعطاف بوسیله خرج بده. در ارتباط با چشم انداز پا بر جا باجدیت حرکت کن، ولی در جزئیات انعطاف پذیر باش.

افرادی که در اکثر مواقع رویکرد صحیح دارند، بوسیله مراتب ذهنیت و تصمیم خود را تغییر می دهند. آن ها همان داده های اولیه را در ذهن نگه می دارند، اما هر روز موارد را انتزاع مجدد می کنند و با نتیجه گیری جدید، ذهنیت خود را تغییر می دهند.بزوس قدیم افراد را به برابری پذیری و نوآوری دعوت می کند

رویکرد بزوس تو پاسخ فراز مدال می دهد که او افراد را بوسیله انطباق پذیری و سازگاری دعوت می کند؛ درحالی که عموم مدیران داخل شرکت های دیگر، برنامه هایی مدلل و تغییرناپذیر انتظام می کنند. تو راستای همین رویکرد، رهبران آمازون تلاش می کنند تا حل مسائل را به تحلیل و تصمیم گیری خویشتن افراد واگذار کنند. فرید در فدایی موارد غرض می گرفت تا پاسخ سؤال های زیردستان خود را بدهد، که البته با رویکرد مذکور هم خوانی نداشت.

بی مانند پس از حدود یک سال از عضویت داخل شرکت، به نشانی دستیار فنی بزوس انتخاب شد. شغل جدید، حکم مجوز ادخال او بوسیله تمامی جلسه های مهم شرکت و همچنین فرصتی برای مطالعه ی عمیق تر فرهنگ سازمانی نیز بود. فرید آموخت که رویکردهای داخلی شرکت، مکانیزم هستند؛ به عنوان شهید در پاسخ به رسانه ها مکانیزم مشخصی وجود داشت. به علاوه مدیران اجرایی باید تا کمیت امکان پیچیدگی را از فرایندها حذف می کردند. چنانچه مدیری موفق بوسیله عمل چنین موثر نمی شد، بزوس با سوالی قطعی به نوعی از او انتقاد می کرد: «آیا تنبل یا بی بس هستی؟»

اصول رهبری چهارده گانه ی آمازون هیچگاه گاه تعبیر کردن نمی شوند. زمانی غم که سوالی درباره ی مفاهیم کلمه ها و عبارت ها مطرح شود، کارت های همراه مدیران، به دستیار آن ها می آید. به علاوه ارائه های مبتنی به خشکی امدن پاورپوینت جایی در شرکت ندارند. معرفی کردن و پروپوزال محصولات باید در سندی ۶ صفحه ای و بوسیله صورت داستان انجام شود. بزوس اعتقاد دارد، ادبیات گویی تفکر انتقادی را پرورش می دهد. به نشانی در پهلو سند مذکور باید نمونه ی آماده ای از بیانیه ی مطبوعاتی تیمار وجود داشته باشد. نشست ها در شرکت عموما با سکوتی فاتحه می شود که تنها یک نفر در آن از روی متن پروپوزال خویشتن می خواند. تو متن های پروپوزال هم فهرستی از سؤال های مرسوم حیات دارد. بوسیله عنوان شهید می توان به این سؤال اشاره کرد: «چه موردی تو روز مطلع عرضه ی محصول، متجاوز از همه مشتریان را ناامید می کند؟»

آمازون برضد دیگر شرکت های فناوری، رویکرد اسرافی ندارد. در بسرنوشت شوم دچار کردن های بی اندازه اداره چنین فرهنگی دیده می شود. به عنوان مثال کارمندان ابتکاری کاری که از یک روی برگه برای پرینت استفاده می کنند، متوجه نگاه انتقادی سایرین می شوند. در نقل مکان به دفاتر جدید، از میزهای ارزان قیمت استفاده می شود. تو اکثر همکاری های فناوری طعام و نوشیدنی رایگان در اصالت کارمندان فراغت می گیرد، درحالی که آمازون عزب قهوه و موز به کارمندان می دهد. اصول انبازی تو توضیح چنین رویکردهایی، آن را صرفه جویی از جانب مشتریان می نامد.نزاکت کارمند آمازون، تا اینکه بوسیله غلط، مختص آن شرکت است

بی همتا و دیگر افراد داخل آمازون، از عادت های نادیده و اتیکت خاص آمازون شگفت زده بودند. از داستان های بزوس درباره ی شیفتگی اش به تکنولوژی همچون خرید لباس بازیگران فیلم فساد ستارگان تا هماهنگی دسته جمعی مدیران در رژیم های غذایی مانند کتوسیس، از مسابقه ی کارمندان و مدیران در پله های شرکت تا اعداد جالب تخفیف به مشتریان همچون ۱/۵۷ درصد (برابر با ۳/۱۴ تقسیم بر دو)، همگی علامت از نوعی فرقه در داخل آمازون داشت. اگرچه چنین اصطلاحی برای آمازون بی عیب نیست، اما دور از عدل هم نخواهد بود. بوسیله هرحال بزوس هم اعتقاد دارد که رفتارهای داخل سازمان، تا اینکه اگر صحیح نباشند، مختص آمازون هستند.

آنچه متجاوز از همه بی تا را بوسیله آمازون علاقه مند می کرد، تلاش برای لول نوک تیز نمدار بود. آن ها باخبر هر بازاری می شدند که بوسیله چرخ پاتوغ شرکت سرعت ببخشد. بی مانند در مصاحبه ای برای مقاله ی حاضر گفته بود که بزوس تلاش می کند تا ذهنیت همکاری ارشد خود را از اسکان دور کرده و آن را مشابه گروهی استارتاپی مدیریت کند. یکی از بزرگ ترین گناهان در در آمازون، ایفا هر کاری بود که سرعت فرایندها را کاهش دهد. در یکی از اصول رهبری آن ها می خوانیم: «سرعت عظمت دارد.»

فرید پس از مدتی به عنوان مدیر طراحی و تولید یک تاریخ ژنرال الکترونیکی منصوب شد. تیم او با سرعت اضافی گشادگی یافت (اصل رهبری: «استخدام و توسعه ی نیکوترین افراد») و ایده ها و نمونه های اولیه به سرعت آماده شدند (اصل رهبری: «نوآوری و میسر سازی کنید»). پس از گذشت چند سال، دستگاهی از گروه تحت مدیریت فرید بیرون آمد که نمادی از سادگی و شکوه در طراحی وجود. کیندل در سال ۲۰۰۷ ارائه شد و تو عرض ۶ ساعت همگی ی پایگاه انبار آن به ابتیاع رفت. کتاب سفره آمازون بوسیله سرعت به یکی از پرطرفدارترین گجت های ربع صد گذشته تبدیل شد.

مدیر میانی آمازون پس از گذشت چند سال بوسیله این نتیجه رسید که فرهنگ آمازون از شکست و پروژه های متفرقه ی بی پایان حزن استقبال می کند؛ به شرطی که پروژه ها تداخلی با استراتژی اصلی سازمان نداشته باشند. او پس از کیندل مدیر پروژه ی اولین گوشی هوشمند آمازون شد که با گروهی چند هزار نفره و تنخواه گذاری چند صد میلیون دلاری توسعه می یافت. آمازون فایر داخل سال ۲۰۱۴ معرفی شد و یک شکست بزرگ وجود. منتهی داخل زمان ارائه ی نمونه ی اولیه ی آن به بزوس، اتفاق خوشایندی رخ داد.

فرد در کنفرانس ی معرفی کردن میزان ی اولیه ی فایر، بسرنوشت شوم دچار کردن نرم افزاری آن و دستیار هوشمندی را معرفی کرد که با شنیدن دستور کاربر برای اجرای آهنگ، آن را پخش می کرد. بزوس از بی نظیر پرسید که آیا هر آهنگی را می نبوغ درخواست کرد؟ او سپس نام موسیقی هتل کالیفرنیا را به دستیار گفت و پس از پخش آن، ایده را خارق العاده خواند.

بزوس چند روز پس از جلسه ی فوق، از بی تا هوی تا ترقی ی کامپیوتری مبتنی بر سرو ابری را مدیریت کند که (متشابه فیلم Star Trek) به دستورهای صوتی پاسخ می دهد. بی مانند گروهی ۲۰۰ نفره را جمع آوری کرده و با تنخواه ی ۵۰ میلیون دلاری کار خود را مقدمه کرد. جهیز تشخیص صوتی گوشی آمازون در اختیار انبازی دیگری بود و با برنامه ی اصلی شرکت غصه فاصله ی اضافی داشت. درنتیجه بی همتا متخصصان هوش مصنوعی و تشخیص گفتار جدیدی را برای توسعه ی یک معاون صوتی هوشمند استخدام کرد.الکسا از دل پروژه ی انقراض خورده ی فایر فون و با وسوسه یمین بزوس زاده شد

دستیار صوتی تک دید آمازون باید دستورهای انواع با لحن و لهجه و وضعیت متفاوت را حس می کرد. پس از بخشیدن چهار ماه از نمایش ی ضعف آمیز گوشی هوشمند آمازون فایر، دستیار صوتی الکسا (نامدار که با وجود سادگی، از صدور دستورهای سهو از سوی کاربران جلوگیری می کرد) با اسپیکر هوشمند اکو به بازار آمد. اسپیکر هوشمندی که علاوه کنار پخش موسیقی، کاربردهایی همچون یادآوری رخدادها و اطلاع دادن وضعیت هوا هم داشت. بدوی استاندارد با بها ۱۹۹ دلار فروخته شد و امروز اکو قیمتی نصف آن دارد. درحال حاضر بیش از ۵۰ میلیون خانواده از اسپیکر اکو استفاده می کنند.

آمازون داخل عهد عرضه ی اکو، بیش از ۱۷۰ میلیون دلار از پروژه ی فایر فون خسارت دیده بود. بزوس درباره ی پروژ ی ضعف خورده به بی نظیر گفت: «داخل عبث نداری حتی برای یک دقیقه نگران پروژه ی فایر فون باشی. حتی یک از دقیقه از خوابت را به خاطر آن انقراض از دست نده.» با ورود بوسیله سال ۲۰۱۵، بی تا به عنوان کمک ارشد آمازون گزینش شد و شرکت در جایگاه برترین خرده فروشی گیتی جای گرفت.

بی نظیر پس از موفقیت پروژه ی اکو، رویکرد جدیدیی در مدیریت پیش گرفت. او به صورت غریزی به دنبال ایده های جدید (همان چرخ لنگرها) بود تا با ساختن آن ها بوسیله رشد دائمی آمازون معاون کند. یکروز یکی از مدیران میانی با ایده ی دستگاهی برای اتصال بوسیله تلویزیون و استریم محتوا بوسیله او مراجعه کرد. فرید با راهنمایی مدیر جوان، نحو های نمایش ی پیشنهاد بوسیله بزوس را بوسیله او آموزش داد. درنهایت ایده ی مذکور، جرقه ی افت راهکار ضربان وجوی محتوا در مایه های استریم کنونی را تو ذهن بزوس روشن کرد.

کاربران درون نبض وجوی اشتهار محتوای ویدئویی و موارد دیگر با ریموت کنترل های تلویزیون، چالش داشتند. فرید و مدیر جوان پیشنهاد جست وجوی صوتی را برای مایه مورد دید خود نمایش کردند. اگر آمازون می توانست وسیله استریم را با موفقیت به بازار عرضه کند، داده های بیشتری برای توسعه ی محصولات بعدی جمع آوری می شد. در امتداد تولید محتوای عام همچنین به عنوان طرحی برای توسعه مطرح شد.

ایده ی تولید محتوای اختصاصی و دستگاه استریم، بوسیله پیدایش فیلم و سریال برای کاربران درخت سرو پرایم (کاربرانی که با صیقلی سالانه ۹۹ دلار، کالاهای خویشتن را با اطراف ی زمانی کمتر از دو روز دریافت می کنند) رسید. با ارائه ی محتوای اختصاصی برای کاربران پرایم، افراد بیشتری هیکل سرو می شدند و درنتیجه آمازون با اعتماد بر پایگاه کاربران زیاد، در مباحثه با سیستم های حمل ونقل مشابه UPS و FedEx، قدرت چانه زنی بیشتری داشت. درنهایت فروش هر کالا داخل وب سایت، منفعت بیشتری برای غول لقمه فروشی آنلاین ایجاد می کرد.

آمازون فایر تی وی به بازار نمایش شد و به مرور خود را در ایستگاه یکی از محبوب ترین دستگاه های استریم جهان جای انصاف. استودیوی آمازون به سرعت کار خود را شروع کرد تا محتوای اختصاصی بخاطر کاربران پرایم تولید کند. کمی بعد، آن ها در سال ۲۰۱۷ دو اسکار برای فیلم Manchester by the Sea و هشت جایزه ی امی برای The Marvelous Mrs Maisel کسب کردند. تعداد کاربران آمازون پرایم نیز از سرحد صد میلیون نفر گذر کرد.ایده ی سرو استریم، به رخ یمین تعداد کاربران سرویس پرایم را نیز افزایش رحم

فرید با بود پیشرفت های متعدد، احساسی نه چندان خوب نسبت به آمازون داشت. او ادب باهم اتحاد کردن را به گونه ای می دید که به هر نفیس برای پیشرفت سعی می کند. آمازون به نوعی بوسیله یک استعمارگر تحول شده وجود که داخل تصاحب بازارهای جدید، از هیچ اقدامی واهمه نداشت. به عنوان شهید آن ها در سال ۲۰۰۶ سرویسی به نام Fulfillment by Amazon راه اندازی کردند که به انواع فروشنده های کوچک و بزرگ، انباری را داخل داخل انبار آمازون اختصاص می داد تا فرایند فروش و حمل ونقل توسط غول خرده فروشی ایفا شود. محصول مشترکان سرو جدید تو وب سایت در موقعیتی بهتر عرضه داده شده و برای هر کالا، دو دلار بوسیله شرکت مام پرداخت می شد.

پس از مدتی همه ی فروشنده ها بوسیله این نتیجه رسیدند که به نوعی مجبور به باهم اتحاد کردن در طرح Fulfillment by Amazon هستند. آن ها بدون محضر تو طرح مذکور اقتدار جلب دیدن مشتری ها را نداشتند و ازطرفی کاهش نرخ بیشتر نیز ممکن نبود. بوسیله علاوه آن ها با شرکت در طرح بزوس، داده های مجانی از علاقه مندی کاربران بوسیله محصول خواه گروه ای خاص را همچنین در اختیار او و شرکتش قرار می دادند.

امروز داخل وب سایت آمازون شاهد ۳۳۰ میلیون کالا هستیم که توسط شرکت های دیگر فروخته می شوند. اسکات نیدلمن، صاحب BuyBoxer است و شرکتش حدود ۷۰ هزاره متاع از اسباب ورزش تا پوشاک ورزشی را در آمازون به ابتیاع می رساند. او سال گذشته حدود ۲۰ میلیون دلار به عنوان کارمزد به آمازون پرداخت کرد. نیدلمن می گوید چاره ی دیگری ندارد. او بسیاری از سیاست های آمازون را نمی پسندد، اما به هرحال همگی ی مشتریان درون آن وب سایت هستند. اخیرا مجلس نمایندگان آمریکا و اتحادیه ی اروپا تعرض هایی را به طرح Fullfilment by Amazon و طرح های دیگر نمایش کرده اند و آن ها را عایق هم چشمی تندرست می دانند. به هرحال نیدلمن می گوید آمازون به نوعی نگهبان بازار شده است و قوانین را آن ها تعیین می کنند.

تیم وو، استاد حقوق دانشگاه کلمبیا درباره ی شرایط کنونی آمازون می گوید:آمازون شبیه خوابی خوش و زودگذر برای قناعت است. اگر شما استعمال کننده ی نهایی باشید، از بازدهی و سرعت رفعت در تفویض و خرید رخت شگفت خورده می شوید، اما همگی ی ما مشتری و استعمال کننده نیستیم. برخی از ما تولیدکننده، سازنده، فروشنده یا مستخدم هستیم خواه در شهرهایی زندگی می کنیم که خرده فروشی ها به تامل حاضر بودن توانایی رقابت با آمازون تو آن ها، از بین رفته اند. درنتیجه آمازون به نوعی ما را با یکدیگر گرفتار می درنگ.ضیق سرعت و کارایی

فرید با بود کیف بردن از فعالیت در مرکز مدیریت آمازون، از وضعیت انبارها و کارگران راضی نبود. او به این مولود رسید که مفهوم «سرعت اهمیت دارد» درون انبارها بوسیله اسلوب ای دیگر تفسیر می شود و به نوعی یک فشار روی کارگران است. کارگران مخزن آمازون مجبور بوسیله فعالیت تو تند ترین حالت ممکن هستند و تقریبا تمامی کارهای آن ها کنترل و وارسی می شود. موافق اسناد داخلی، سیستم آمازون بدون احتیاج به ناظران انسانی، عملکرد کارگران را بررسی و تحلیل می کند. زمان استراحت آن ها بسیار کوتاه است و درنهایت شرایط مناسبی ندارند. برخی کارگران سابق می گویند که بسیاری افراد تنها بوسیله خاطر افزایش سن خواه یک هفته عملکرد ضعیف، به فراغت از آمازون اخراج می شوند.

شرایط نامناسب انبارهای آمازون تنها به موارد اوج اختصار نمی شود. کارگران سابق می گویند که مدیران هیچگاه توضیح شفافی درباره ی فاکتورهای ادامه ی فقره یا طرد افراد نمی دهند. کارگران بی اندازه با ترس و پارانویا از اخراج فعالیت می کنند. آن ها تنها می دانند که درون قیافه لیس فعالیت دائمی، ظن اخراج تهدیدشان می درنگ. در انبارهای آمازون، دستگاه هایی بخاطر ارائه ی مسکن به کارگران وجود دارد و اکثرا صفی از افراد مشتاق دریافت دارو از آن ها هستند. در سال های گذشته گزارش های متعددی از شرایط تهویه ی نامناسب انبارها منتشر شد که درنهایت مدیران را مجبور به تحول زیرساخت های تهویه ای کرد. تا پیش از ترویج گزارش ها، هیچ رفتار قابل توجهی از سوی مدیران عمل نمی شد.

ویلیام استولز دو سال در انبار آمازون در شاکپی مینه سوتا کار کرده است. او می گوید کاربران باید هر هشت لحظه یک کالا را جابه جا می کردند و آسیب های زانو، کمر، مچ مشت و موارد شبیه تو انبارها عادی بود. ویلیام در توضیح شرایط مفید می گوید:فشاری دائمی برای بزمین نشستن بوسیله فاکتورهای عملکردی وجود دارد. اگر در مدت ۹۰ روز تنها چهار گزارش از عملکرد فرسوده نم از فاکتور قبض کنید، اخراج می شوید. من کارگران متعددی را دیدم که با سن زیر ۳۰ سال، خدشه هایی دیدند که باید تا پایان زندگی تحمل کنند. هرگاه که تقاضای کاهش سرعت کارهای تکراری را مطرح می کردیم، مدیران می گفتند که این طور اتفاقی عارض نمی دهد.فداکار از کارگران انبار آمازون می گویند مدیران هیچگاه توجهی به بیماری و جراحت شاگرد از کار ندارند

بی عقل محمد، کاری قبلی دیگری است که در ۲۲ سالگی به انبار شاکپی آمازون رفت. او مسئولیت دسته بندی کالاها را داشت تا اینکه یک روز پهلو معلول جابه جایی کالایی سنگین، ضیق اضافی بوسیله کمرش مسبوق شد. از رویت او مدیران آمازون توجهی به مشکل سلامتی اش نداشتند و همیشه به دنبال افرادی تمام لحظه هستند. درواقع هیچگاه مرخصی استعلاجی از لفظ همکاری به سفیه داده نشد. او آمازون را ترک کرد و امروز تو شغلی اداری فعالیت می یواش. جای ابله تجربه ی مذکور را بسیار دردناک می داند که بوسیله فکر کردن آمازون، تا پایان زندگی باید با عواقب آن دست وپنجه نرم درنگ.

کارایی و بازدهی بسیاری از مدیران آمازون غم مانند کارگران در مرکز مدیریت تحلیل و امتیازدهی می شود. نسوان وضعیت مناسبی در اشتغال های اداری ندارند. یکی از مدیران سابق می گویند نگه داری از کودکان برای مادران شاغل در آمازون بیش شاق است. البته شرکت چنین اظهارنظری را رد کرده و توقع می کند که ۲۰ هفته مرخصی زایمان به مادران تعلق می گیرد. مدیران بوسیله همکاران جوان خود می گویند که ایجاد تعادل بین عمر شخصی و کاری، مواجب ی همدستی تراشیدن و خودشان باید چنین تعادلی ابداع کنند. به هرحال از نظر آن ها شرایط دشوار برای زنان در راه اندازی های ارشد دیگر هم بود دارد و درنهایت خود افراد تصمیم به حکم کردن تو آمازون گرفته اند و باید با شرایط آن کنار بیایند.

آمازون داخل طبق انتقادها پیرامون شرایط موثر در انبار همچنین جبهه می گیرد. عقب مانده کلارک، کمک ارشد عملیات بین المللی شرکت می گوید که بسیاری از مواجب های انبارداری خودکار شده اند و فقره فیزیکی تا قطع امکان کاهش یافته است. او در مصاحبه ای می گوید: «ما هم مرتکب اشتباه می شویم. زمانی که درباره ی سهو خود خبری می شنویم، برای رفع آن جدیت می کنیم.» کارمندان آمازون داخل آمریکا حداقل ۱۵ دلار در ساعت حقوق قبض می کنند. حقوق آن ها کمی بیشتر از میانگین کشور محسوب می شود. به علاوه کارمندان و کارگران پاره نفس بوسیله تسهیلات سلامتی مقابل با مدیران اجرایی دسترسی دارند. اسناد تویی هم ادعا می کنند که کارگران در شروع و پایان هر شیفت کار کننده مشق های کششی صلح و صفا و جلسه های گروهی برگزار می کنند و تخمین آن ها بی آرامی در پرگیر های بلندمدت انجام می شود. آمازون می گوید هیچگاه کارگری را پیش از اطمینان از گرفتن پشتیبانی کامل از مشت نمی دهد؛ پشتیبانی که شامل آموزش حرفه ای و مدیریت مستقیم می شود.سیاست مداران در برابر آمازون بوسیله انتقاد و اظهارنظرهای بی پرده روی آورده اند

بسیاری از مدیران اجرایی آمازون، دفاعی جانانه از شریک شدن خود انجام می دهند و تا اینکه سیاست مدارانی همچون جو بایدن را به انتقاد صریح واداشته اند. او در شمار کاربری توییتر نوشته حیات: «هیچ شرکتی با میلیاردها دلار منفعت نباید مالیاتی کمتر از معلم ها و آتش نشان ها پرداخت کند.» جف ویلک، از معاونان ارشد بزوس تو پاسخ بوسیله این طور ادعاهایی می گوید که آمازون شرکتی با سوددهی بلندی ایجاد کرده است که زندگی مشتریان را گشایش می بخشد و محافظت منت از کارمندان دارد. از رویت او آمازون تلاش می کند تا شهروند سازمانی نواخت برای ایالات متحده باشد.

ویلک در ادامه می گوید که آمازون صدها میلیون دلار برای آموزش مواردی همچون کدنویسی و رباتیک به کارمندان، هزینه می کند. به هرحال از نظر آن ها شرایط کاری برای افراد بدون تحصیلات و تسلط مفت نیست، ولی آمازون همه ی تقلا خود را برای خدمت رسانی بهتر ارتکاب می دهد. مدیران آمازون مشارکت خود را چرخ دنده ای کوچک از ماشین بزرگ قناعت آمریکا می دانند که اندکی از خصوصیات آن را بوسیله ارث می برد. درواقع آن ها عقیده دارند که جزء هایی از بی عدالتی موجود تو فضای کاری، فطرت اقتصاد امروزی است و درنهایت دولت باید برای رفع آن تقلا یواش.

آمازون قدیم به تفکر رویکردهای تهاجمی درون رقابت، مورد انتقاد قرار می گیرد. در همان سال ۱۹۹۵ و نخست فعالیت، بزوس دامنه ی اینترنتی relentless (بوسیله معنای بی رحم) را برای شرکت خریداری کرد که امروز هم به آدرس وب سایت اصلی آمازون هدایت می شود. آمازونی ها می دانند که دیگران از آن ها انتظار تحول دارند، ولی شنوایی دادن به گفتگو های افراد خارج از شرکت، جزو اصول رهبری آن ها نیست. یکی از مدیران اجرایی داخل پاسخ به رویکرد بی رحمانه می گوید: «یکی از نکاتی که از دیرباز ما را بوسیله بازیگری بزرگ تبدیل کرد، فعالیت به صورتی بود که طبیعتا باید از آن شرمسار می بودیم!»

شرکت فرایندمحور

یکی از کارمندان شرکت فورد در سال ۱۹۱۳ بازدیدی از یک کارخانه ی سپرده بندی گوشت داشت و سیلان برش گوشت روی نوارهای نقاله را مطالعه کرد. او در بازگشت به فورد پیشنهاد پیاده سازی مسئله مشابهی را داد تا فرایند پیدایش ماشین سرعت بگیرد. هنری فورد، مدیر انبازی فردی نوآور بود که بوسیله عنوان سازنده ی اولین خودروی تجاری با موتور احتراق داخلی شناخته می شود. همدستی او در آن زمان هر چند روز یک خودرو تولید می کرد و آن را بوسیله قیمتی نزدیک بوسیله ۱،۰۰۰ دلار می فروخت. با پیاده سازی شیار تولید جدید، فورد بوسیله ظرفیت مونتاژ خودرو تو کمتر از دو ساعت رسید و هر علیه را به ارج ۴۰۰ دلار به سودا رساند.

آلفرد معلول اسلون درون سال ۱۹۱۸ به جنرال موتورز پیوست. او تجربه و علاقه ی زیادی درحوزه ی خودرو نداشت و تنها به سوددهی بیشتر و ساختارمندی انبازی اندیشه می کرد. آلفرد پس از مطالعه ی رویکردهای موجود داخل سازمان بوسیله برنامه ریزی و تنظیم ساختارهای مستخدم صیقلی که تعامل مدیران و کارمندان را انتظام و تحلیل می کرد. ساختار او بوسیله طرز ای وجود که مقابل گفته ی خودش هیچ عارضه ای نمی توانست جنرال موتورز را از تولید بازدارد. شریک شدن مادون مدیریت او به سرعت ساختارهایی را برای گزارش دهی، بازاریابی، معیار سازی و بسیار مسئولیت های دیگر تنظیم کرد و مدیران با وجود ساختارمندی کامل، آزادی خلاقیت همچنین داشتند. درنهایت جنرال موتورز به اولین شرکتی تبدیل شد که بازار خودرو را دسته بندی کرد. آن ها خودروی شورولت را بخاطر طبقه ی متوسط و کادیلاک را برای مشتریان ثروتمند تولید و عرضه می کردند.جنرال موتورز، مثالی باسابقه و مانند به آمازون داخل صنعت آمریکا است

مدیریت اسلون با سرعت بالایی جنرال موتورز را از شرکتی تو آستانه ی افلاس بوسیله سازمانی سودده تغییر کرد که فورد را پشت سر گذاشت. آن ها به مرور به صنایع دیگر بی آرامی مسبوق شدند و لوازم خانگی، برگ نظامی، قطعات صنعتی و بسیاری محصولات دیگر را تولید کردند. اسلون ساختارهای نظرسنجی و قبض بازخورد از مشتریان متد اندازی کرد که بوسیله تیم های تفحص و ترقی داده های ابتدایی ی لازم برای مدل سازی ثمر متاخر را ارائه می کرد. درنهایت جنرال موتورز توانست چرخ لنگرهای متعددی را بخاطر پیشرفت خود نقشه کشی درنگ و برخلاف فورد، از شرکتی محصول پایه به شرکتی فرایندمحور دگرگونی شد.

سیلیکون ولی انباشته از شریک شدن های محصول پایه است. به عنوان مثال گوگل دو محصول اختراع کرد. یک موتور ضربان وجو و تعدادی الگوریتم که رفتارهای آنلاین کاربران را به تبلیغات مرتبط وحدت می زند؛ محصولاتی که امروز بیش از ۸۵ درصد از درآمد شریک را تأمین می کنند. فیسبوک محصولات مبتنی به خشکی امدن رسانه های اجتماعی متعدد را اختراع و خریداری و به نوعی از الگوریتم های تبلیغاتی گوگل تقلید کرد. آن ها امروز بیش از ۹۸ درصد درآمد را از عادت محصولات مذکور کسب می کنند.

آمازون درون میان شرکت های مدرن امروزی به عنوان همدستی فرایندمحور شناخته می شود. آن ها سال گذشته ۱۲۲ میلیارد دلار از فروش آنلاین درآمد داشتند. به علاوه ۴۲ میلیارد دلار از حصه محموله ونقل کالا بخاطر مشارکت های دیگر کسب شد. مدخل خدمات وب، AWS همچنین ۲۶ میلیارد دلار درآمد برای آمازون کسب کرد که مناسبت ناچیزی با مشتریان بازپسین دارد. سرویس های آمازون پرایم و کیندل آنلیمیتد بی قراری داخل مجموع ۱۴ میلیارد دلار درآمد به همراه داشتد.

علاوه بر درآمدهای بالا، بخش های متفرقه ی دیگر نیز به نمو غول آمازون کمک می کنند. صدها میلیون دلار از خرید مایه های اکو تصرف شد. بوسیله علاوه ۱۷ میلیارد دلار از فروش سنتی داخل فروشگاه های هول فودز به دست آمد و درآمدهای متفرقه مانند تبلیغات و بسیاری روند های درآمدی خرد، در مجموع ۱۰ میلیارد دلار درآمد بوسیله همراه داشتند. هیچگاه شرکت فناوری امروز مانند به آمازون نیست که از این طور کانال های مختلف و نامربوطی درآمدزایی یواش.

آمازون به تفکر هیچگاه دارایی یا فناوری خاصی، منحصربه بی نظیر نشد. آن ها بوسیله خاطر فرهنگ خود شناخته می شوند و رفتارهای خفیه و اصول رهبری، نقش مهمی تو آن دارند. بزوس ساختار مدیریت شرکت را با عبارت «تفکر روز اول» تمجید می کند. از نظر او هر روز بامداد باید شبیه روز مطلع شروع بوسیله فرمان شرکت باشد تا حتی باستانی ترین و محکم ترین رفتارها و سیاق تفکرهای سازمانی تک نقد و بررسی استراحت بگیرند. بزوس در نامه ای در سال ۲۰۱۷ به سهام داران چنین مفاهیمی را متذکر شده و گفته حیات: «تفکر روز دوم بوسیله سکون، رفتارهای نامناسب، نزول دردناک و مرگ می انجامد. بوسیله همین برهان ابد باید روز ابتدا باشد.»تفکر «روز اول»، نوآوری و تکاپو را در آمازون جاری نگه می دارد

بسیاری از کارآفرین ها آمازون را بوسیله عنوان نعمتی خدادادی می بینند. به عنوان مثال دیوید اشلی محصولات مشت ساز می فروشند. مجادله اقتصادی سال ۲۰۰۸ او را بوسیله نوعی ورشکست کرد. دیوید از آن زمان کالاهای خویشتن را در آمازون به ابتیاع می رساند. او می گوید عاری آمازون تصرف وکارش از بین می رفت. امروز آمازون با دریافت ماهانه ۴۰ دلار و ۱۵ درصد از فروش هر کالا، تمامی فرایندهای مدیریت تراکنش، انبارداری، مدیریت مشتری و بازاریابی را برای کسب وکار کوچک دیوید انجام می دهد. البته او بیش از همگی ی خدمات، اعتماد انسان به آمازون را بوسیله نشانی بها واقعی این انبازی بیان می کند. متجاوز از ۱/۹ میلیون تصرف وکار کوچک در آمریکا از خدمات آمازون استفاده می کنند و سال گذشته، نزدیک به ۲۰۰ هزار کسب وکار، درآمد بیش از ۱۰۰ هزاره دلاری از آمازون داشتند.

خرده فروشی های دیگر نظریه مخالف اشلی دارند. دیوید کاهان، مدیرعامل شرکت تولیدی کفش Birkenstock Americas است که سابقه ای ۲۴۵ ساله داخل این صنعتی دارد. او قبل از مشارکت کنونی درون شریک شدن های شکوه همچون ریباک و نایکی فعالیت کرد و در سال اول آستان در شرکت جدید، متوجه چالش های کثرت خرید داخل آمازون شد. دیوید می گوید آمازون سالانه میلیون ها دلار از ملکی های آن ها را می فروشد، اما بیشترین چالش مشتریان نیز داخل کالاهایی دیده می شود که از طریق آن وب سایت خریداری می شوند.

دیوید با تجسس چالش ایجادشده برای شرکتش به این حاصل رسید که کالاهای بدلی با برند Brikenstocks در آمازون به ابتیاع می رسند. فداکار از فروشنده ها نیز به خاطر استفاده از طرح Fullfilment by Amazon محصولات بدلی خود را در نتایج جست وجوی والاتر قرار می دهند. دیوید با آمازون بی قراری تماس گرفت تا فروشنده های کالای قلابی را تحت پیگرد قرار دهند که شرکت فراهم به افشای اطلاعات آن ها نشد.

آمازون علاوه کنار رویکرد بالا، تعداد زیادی از ملکی های شریک را خریداری کرد که به پیمانه ی حجم یک سال انبار بود. دیوید اعتقاد دارد، رویکرد آن ها کنترل برند را از دستان او و شرکتش خارج می کند. اگر آمازون تصمیم بگیرد کالاها را با زیاده چرب یا شیرین پایین برنده یا درون کمپین های تبلیغاتی بوسیله میدان نمایش کند، هویت برند آن ها گزند دار می شود و درنهایت مردم نگاهی دیگر به برند Brikenstocks خواهند داشت. در چنین رقابتی، همکاری اصلی گزینه های یدکی ندارد و شاید درنهایت مجبور به سازش شود.

دیوید به همراه مدیران دیگر مجاهدت کرد تا چالش پیش آمده را برای آمازون شرح دهد. آن ها ساعت ها اطلاعات برای تایید این حقیقت جمع آوری کردند که خرید کالاهای تقلبی، امتحان ی کاربری قباحت را برای مشتریان آمازون ایجاد می یواش. درنهایت رابطه های تلفنی با مدیران اجرایی آمازون برقرار می شد که حتی برخی از آن ها در شقه ی صحبت وزن می شدند. مدیران آمازون می گفتند تا زمانی که برخی اصول بدوی تجلیل شود، آن ها نمی توانند کسی را از خرید در آمازون منع کنند. دیوید در توضیح شرایط موجود می گوید:ما عزب یک همکاری هستیم و آن ها با میلیون ها شرکت تعامل و همکاری می کنند؛ اما بخاطر ما همین همکاری ارزش و وقار متجاوز بالایی دارد. آمازون امروز متشابه یک کمیسیون فروشگاهی مبصر است. چنانچه یک فروشگاه در چنین مجتمعی تأسیس کنید، میل برخی خدمات را از مدیران آن دارید. به نشانی مثال اگر فردی یک کیوسک فروش روبه روی فروشگاه شما داشته باشد و محصولات قلابی بفروشد، مدیران از فعالیت او جلوگیری می کنند؛ اما آمازون مانند غرب وحشی ادا می کند. تقریبا هیچ قانونی وجود ندارد به جز اینکه همه باید تسهیم آمازون را پرداخت کنند. باید هرچه که آن ها می گویند را تمام و کمال و بدون شکایت بپذیریم.

شریک شدن های متعددی شکایت های متشابه اطراف محصول تقلبی یا رقابت ناعادلانه به آمازون ارائه کرده اند. به نشانی مثال درون ابتدای دهه ی ۲۰۰۰ شرکتی به نام Rain Design یک پایه ی لپ تاپ آلومینیمی نقشه کشی کرد که به سرعت به فروش بالایی در آمازون دست یافت. آمازون اندکی سپس محصولی متشابه را با قیمت نصف در وب سایت خود فروخت و آن را AmazonBasics نامید. فروش شرکت اصلی با کاهش شدید روبه رو شد. در سال ۲۰۱۶ رخدادی شبیه برای محصولی در خانواده ی کالا مبلمان خانگی رخ عدالت که شکایت شرکت سازنده را هم به همراه داشت؛ شکایتی که درنهایت به حاصل نرسید.

منتقدان باور دارند آمازون از حجم بالای داده های جمع آوری شده در سرویس بخاطر خبر طرفیت محصولات استفاده می کند. آن ها محصولاتی که احتمال بیع رفعت دارند را وقوف کرده و تولید می کنند. اتحادیه ی اروپا درون ماه ژوئیه بازرسی عمیقی روی همین رویکرد انجام داد و احتمال استفاده از داده های حساس فروشنده ها برای تبلیغ ناعادلانه ی کالاهای آمازون را بررسی کرد. مارگارت وستاگر، بازرس عالی اتحادیه ی اروپا تو حوزه ی رقابت می گوید: «آمازون از هزاران هزار کسب وکار کوچک میزبانی می یواش و هم زمان رقیب آن ها نیز محسوب می شود. چنین رویکردی قطعا باید تحت بررسی موشکافانه قرار بگیرد.»

آمازون تو پاسخ به انتقادهای فوق ادعا می یواش که کالاهای این چنینی تنها یک درصد از خرید آمازون را به خویشتن اختصاص می دهند و همچنین فروش کالاهای اصلی هم به توشه خویشتن ادامه دارد. به علاوه مدیران می گویند کالاهای ساخت آمازون کپی نیستند و از داده ها فروشنده ها بی قراری بخاطر برگزینی محصول استفاده نمی شود. البته برخی افراد در مشارکت می گویند که آمازون دقیقا از داده های تجمیعی چندین فروشنده بخاطر تصمیم گیری در طراحی و ساخت محصول استعمال می کند.خرید کالاهای ساختگی تو آمازون، از چالش های پایا و بزرگ فروشنده های اصلی است

دیوید کاهان داخل مقابله با آمازون راهی بوسیله مگر رویکرد تهاجمی نداشت. او کالاهای خود را از وب سایت خارج و به همه ی خرده فروش ها هم اعلام کرد که در صورت سودا کالا در آمازون، ارتباط آن ها با مشارکت خدشته دار می شود. درمقابل، غول خرده فروشی با فروشنده های عفیف Brikenstocks وابستگی گرفت و آن ها را اغوا بوسیله فروش کالا کرد. از دیدن کاهان، رویکرد آمازون توهینی شخصی و رقابتی بی شرمانه محسوب می شود که سعی داخل جذب فروشنده بوسیله هر بانوا دارد.

رویکرد کاهان هیچگاه دستاورد مثبتی برای شرکتش نداشت. امروز فروشنده های بی شمار با اشتهار های غیرقابل ردگیری موزه های شرکت او را به ارج های پایین تر در آمازون می فروشند. او نمی تواند فروشنده های کالای کم قیمت را فاش بطی ء زیرا آمازون اطلاعاتی ارائه نمی دهد. فدایی محصولات با بانوا کمتر از نصف قیمت معمول به فروش می روند که برند و اعتبار Brikenstocks را خدشه دار می کنند.

آمازون می گوید که صدها میلیون دلار بخاطر مقابله با کالاهای خطرناک و تقلبی هزینه می یواش. با این حال هنوز کالاهای جعلی بی حساب و نیز محصولات خطرناک و ممنوعی در وب سایت به فروش می روند. به عنوان شهید اسباب بازی های جاهل استاندارد هنوز هم درون آمازون یافت می شوند و سیستم یادگیری ماشین آن ها، به خوبی توانایی امتیاز چنین کالاهایی خواه کالاهای تقلبی را ندارد. هنوز بی قراری خریداران Brikenstocks با جزء خدمات مشتری تماس می گیرند و طالب پس فرستادن کالاهای خریداری شده از آمازون هستند.

مدیران آمازون داخل پاسخ به چنین رویکردهایی می گویند که درخواست Brikenstocks و شرکت های مشابه به نوعی مقابله با هم چشمی آزاد محسوب می شود. آن ها می گویند آمازون نمی تواند سودا رخت در وب سایتش را تنها به خاطر بها پایین محدود کند. به علاوه مدیران، آمازون را مجموعه ی فروشگاهی نمی دانند. آن ها خویشتن را وب سایتی معرفی می کنند که فرصت فروش نامحدود را برای کالاها و فروشنده های نامحدود فراهم می کند. درواقع آن ها قرین فیسبوک و توییتر خود را پلتفرم می نامند تا بوسیله نوعی از تمرکز انتقاد و نظارت شدید کنار وب سایت تو حمایت بمانند.

دیوید کاهان در پایان اعتقاد دارد آمازون تعادل نظام تنخواه داری را بوسیله غصه می زند. از دید او همه باید امکان رقابت خواه حتی صرفنظر بازار را داشته باشند که آمازون امروز آن را محدود می درنگ. کاهان رویه ی کنونی را خیر سرمایه داری، بلکه دزدی کردن می داند.

در بخش دوم مقاله، به هیاهو شخصی ایجادشده برای بزوس و تأثیرات آن پهلو قضیه آمازون می پردازیم.بیشتر بخوانید:ادخال قدرتمندترین ابررایانه های جهان به میدان برای مقابله با کروناآمازون فقط سفارش کالاهای ضروری را درون فرانسه و ایتالیا می پذیردنامه سرگشاده جف بزوس به کارکنان آمازون در تک ویروس کروناآمازون حقوق اضافه کار کننده کارگران انبار را موقتا افزایش می دهدآمازون تو واکنش بوسیله افزایش مطالبه بوسیله دلیل عالمگیر ویروس کرونا، ۱۰۰ هزار نفر نیرو استخدام می کند